Svar.

Hur är det idag?
Jo, det är fint, lite frusen, men i övrigt så känner jag mig riktigt positiv och glad.

Har du och Lucas det bra?
Ja, vi har det bra, kanske inte så bra som vi skulle kunna ha det, men vi är på god väg.

Hur går det mellan dig och din pojkvän, engagerar han sig mer nu?
Ja, vad ska man svara. Det är ganska olika beroende på vilket humör han är på. Däremot så tror jag att han gör sitt bästa de dagarna han är på bra humör, igår så till och med gosade han med Lucas och det är allra första gången, så jag tror han håller på att förändras.

Hur ska du göra med skolan nästa termin?
Förhoppningsvis kan jag läsa det mesta hemifrån och det verkar som att det blir så också. Men jag får tyvärr gå de två åren jag har kvar, för jag kommer inte hinna läsa ifatt tråkigt nog.


Hur reagerade du när du fick veta att du var gravid?
Jag blev både glad och ledsen på samma gång.

Vad sa dina föräldrar som det?
Min mamma reagerade lite som jag, hon visste nog inte riktigt vad hon skulle säga. Min pappa vet jag inte, han satt i häktet då så jag hade inte chansen att själv tala om det.

Hur reagerade folk när du berättade att du var gravid?

Mina vänner blev glada tror jag, dom sa i alla fall grattis och sånt.

Vad var det som fick dig att behålla Lucas?
Jag vet inte riktigt. Men jag ville verkligen inte gå igenom en abort och bara tanken på att behöva döda min egen bebis gjorde mig jätteledsen.

Hur känns det att vara mamma?
Jag har nog fortfarande inte fattat det än, men åh, det är så himla underbart, för mig finns det inget bättre.

Hur länge tycker du man skall vänta med barn?

Tills man är mogen för det och har ekonomi, i alla fall en i förhållandet ska ha stadig inkomst tycker jag, för barn kostar en himla massa pengar.

Du skriver inte så ofta om din mamma, har ni ingen bra relation eller beror det på annat?
Vi pratar i telefonen ganska ofta och hon hälsar på här nere några gånger om året och det är nog den bästa kontakten vi kan uppnå för tillfället. Hon bor 70 mil ifrån mig och det försvårar ju en hel del. Och i övrigt finns det inte så mycket att skriva om henne, hon lever sitt liv, jag lever mitt.

Tack för alla frågor!

Postat av: Jennie - mamma till Oliver ♥

Jag har en samsung s630 med 6 megapixel.



Jaså fick du sovmorgon, men gu va skönt :) hade jag oxå velat ha då och då men jag får bara ont i huvudet av att sova för länge som dom dagarna då Oliver sover till halv 11, 11 t.ex :p

2009-04-18 - 12:07:18
URL: http://jennieocholiver.blogg.se/



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback