Fairytale gone bad.

Det känns som allt bara har tagit tvärstopp. Just nu känns det som att mitt och Snuttes förhållande inte kommer längre i utveckligen, det känns lite som att vi har stannat. Börjar jag till exempel prata om förlovning, bröllop, köpa hus, flera barn och sånt så blir han sur och säger "det kommer ju inte hända på minst 10 år så varför ska vi prata om det nu för?" eller så säger han att han inte ska ha fler barn och att han aldrig ska gifta sig! Jag känner hela tiden att det inte ska vara såhär, för det ska det väll inte, om man är tillsammans ska man väll drömma om framtiden, eller har jag fel? Just nu lever vi bara vårat astråkiga liv här hemma där vi sitter varenda tradiga dag, vi tänker inte på framtiden utan lever bara i det otroligt pessimistiska nuet, vi njuter heller inte av att vara förälder för att det verkligen "suger" att vara ung förälder, bubu! Så hur ska vi sammanfatta detta? JAG FULLKOMLIGT HELT OCH HÅLLET AVSKYR MITT LIV! Jag vill kunna njuta av att vara mamma åt min faktiskt alldeles underbara son som är riktigt duktig och tidig med allt. Jag ska kunna vara stolt över honom utan att behöva anpassa mig till Snuttes pessimistiska inställning till livet. Jag är så trött på allt, det känns som jag lever i ren missär.

Snutte har nog låst sig, i den rollen att han inte ville bli pappa, liksom aldrig insett att han faktiskt är det nu. När lucas skriker så sitter han i soffan och grämer sig och beklagar sig och säger att han vill ta livet av sig för att det är så FRUKTANSVÄRT jobbigt att ha barn. Jag får TA ALLT och jag är trött på det! Jag vill leva ett positivt liv, med framtidsdrömmar och jag vill njuta av att vara förälder. Jag tycker inte att det är jobbigt att vara förälder förutom ibland på natten när han skriker, eller när han vaknar klockan 05.40 på en lördag liksom, i övrigt älskar jag det. Jag älskar att se Lucas göra framsteg!

Jag vet inte vad jag ska göra, för jag har försökt med det mesta för att rädda förhållandet. Jag vet att jag är för feg för att verkligen till 100% göra slut och flytta härifrån, för vad händer med min framtid då? För att få socialbidrag måste jag stå till arbetsmarknadens förfogande, vilket betyder ingen skola för min del! Stannar jag med Snutte kommer vi med nöd och näppe kunna klara hyran och allt så att jag fortfarande kan gå i skolan utan hjälp från soc.

Det känns just nu som om att det var det störta misstaget i mitt liv att skaffa barn med Snutte och att skaffa barn så ung!

FAAAAAAAAAAAAN!

Postat av: Nicci

Gumman, träffas och prata?

2009-04-07 - 11:09:48
URL: http://ainante.blogg.se/
Postat av: -

du ska vara stolt över att du har en sån otrolig son. vill inte pappan vara delaktig, så skit i han.

du ska inte gå runt och må skit för att han är pessimistisk. good luck :)

2009-04-07 - 12:33:03
Postat av: Anonym

jag tycker du ska lämna din pojkvän, han kommer senare inse att när Du klarar dig själv och klarar av lucas själv så kommer han att inse vad han går miste om , du behöver inte honom om han bara gör dig ledsen och han inte orkar med lucas, låter hemskt när du skriver att det var ditt största misstag, men hoppas det fixar sig.

2009-04-07 - 15:28:27
Postat av: wiccan

du har inte gjort något misstag, du kommer att klara dig oavsett hur du gör. du har viljan! slutar du plugget nu så sätter du dig själv på pottan, du är en underbar mamma du skall aldrig tro något annat. är han missnöjd med sitt liv så skall du inte tro att det är ditt fel. han var vuxen och måste själv stå för sina handlingar. kamisa

2009-04-07 - 18:37:36
URL: http://wiccankraft.blogg.se/
Postat av: Jennie - mamma till Oliver ♥

Åh Kela, detta är väldigt jobbigt för dej :( Jag vet själv hur det är att inte kunna njuta av sin underbara son osv :'( det är verkligen skitjobbigt! Och jag tycker att om du och snutte har tappat varandra så ska du stå på egna ben, du och lucas! Ta en paus med snutte.. Vem vet, ni kanske faktiskt hittar tillbaka till varandra senare. Han kanske fattar vad han har gått miste om!

En stor kram på dej!

2009-04-07 - 19:54:16
URL: http://jennieocholiver.blogg.se/
Postat av: Mahlin

Usch ;/ jag förstår dig i relationen mellan snutte och lucas, Roxanna träffar sin far för första gången på fredag och det får vi se hur det går med ^^. Jag tycker som en del andra här i bloggen att du kanske borde ta en paus? Jag ska vara helt ärlig när jag var på soc och fixade faderskapspapprena frågade de mig om en lägenhet och jag skulle få hjälp från dom och jag skulle kunna gå i skolan. Men det är säkerligen från kommun till kommun.



Idag bor jag hemma hos min mamma och hon har roxanna på dagarna och det fungerar hur bra som helst :]



Kram kram

2009-04-07 - 21:24:03
URL: http://mahliinpersson.blogg.se/
Postat av: Josefine

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga mer än kämpa på, stå rak i ryggen och säg som det är till honom. låt honom välja låt honom inse att du och Lucas inte stannar kvar föralltid om han fortsätter behandla er så här.



det är det finaste du kan ha, ett barn är så mycket mer än bara en massa sysslor det är en del utav er båda. men det är inte meningen att bara en utav er ska tänka framtid lr försöka få allt att fungera.



var stark Gumman...



Tänk på dej och Lucas!



// Jossey

2009-04-08 - 14:33:15
URL: http://josefinehellyea.blogg.se/
Postat av: Mindy

Soc hjälper dej med pengar när du går i skolan, jag fick hjälp hela min gymnasieutbildning.

det är lätt att stå helt utanför ditt liv och tycka saker, men ändå tycker jag att du ska göra vad som är bäst för din son. om en glad, lycklig mamma och en glad pappaendast uppnås av att de inte lever ihop, tycker jag att det är bättre för Lucas än två olyckliga föräldrar som lever ihop.



styrkekramar från Miny och Melody!

2009-04-08 - 15:23:13
URL: http://meldysmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

DUMPA HAN! ! ! !

2009-04-11 - 00:10:24



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback