The king of pop is dead!

Det känns så konstigt när kändisar dör av någon anledning, för dom lever liksom kvar i det dom gjort, musik, videos, ja ni vet allt det där. När kändisar dör så känns det som att jag inte förstår själva ordet död. Det känns så overkligt, kändisar är overkliga i allmänhet också, men just att dom dör visar ju att dom är precis lika dödliga som oss, vilket är en annan sak som jag har svårt att förstå...

Inatt dog "the king of pop" Michael Jackson och det känns rent utsagt förjävligt. För min generation så har han ju mest varit ett skämt, det har gjorts en massa parodier på hans musik och hans utseende. Jag har aldrig varit något större fan av honom, det erkänner jag, men sanningen är ju att han har lämnat ett stort avtryck på popindustrin och massor av dagens artister har inspirerats av honom...

Dessutom har jag inte förstått hur jobbigt liv han har haft föränn nu, folk har hela tiden klagat på att han är så konstig och beter sig udda, men hur ska han annars bete sig, han har ju levt ett ganska udda liv. Han blev artist som 5-åring och sen har det bara fortsatt i samma karusell tills nu, när han dog. Nu förstår jag liksom varför han byggde "neverland" och varför han så desperat har skyddat sina barn från media, han vill inte att dom ska behöva växa upp som honom, i medias ögon, ständigt granskade och analyserade. Jag kan tänka mig att han byggde "neverland" för att han själv aldrig hann vara barn och för att han ville ge andra den möjligheten... Jag tänker mig honom som en snäll och hjälpsam person som egentligen bara har velat väl, men kanske hamnat lite snett på vägen. För det påstås ju att han har sysslat med sexuellt utnyttjande av barn och diverse, men sanningen är ju att det inte har blivit bevisat, så därför så känns det bara dumt att tro på det.

Jag undrar om sanningen bakom alla rykten om honom någonsin komma fram, om han hade någon hudsjukdom eller om han blekte sin hud (hur man nu gör det?), det återstår ju att se.

Jag tycker iallafall att han förtjänar att behandlas med respekt nu efter hans död, eftersom han inte blev det i livet och så får man väll hoppas att han har det bättre där han är nu. Man kan också hoppas att media lämnar hans barn ifred nu när han inte finns där för att skydda dom längre...

Nä, usch, det känns så himla sorgligt och tragiskt på något vis.

May you rest in peace Michael Jacksson!

Postat av: cilla

hoppas att du vet att du är en fin tjej, med hjärtat på rätt ställe. kramisar

2009-06-26 - 11:50:30
URL: http://wiccankraft.blogg.se/



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback