Jag kan inte gå..

.. på grund av ett skoskav?

Liksom okej?! I tisdags så använde jag mina nya tofflor och fick då ett skoskav under foten, precis i den där böjen ni vet (se bild nedan) och igår så råkade jag trampa på en liten spik på vardagsrumströskeln som slet loss blåsan och skrapade lite på "huden" under.

Sen inatt så vaknade jag av en dunkande och gjorde ont i foten, så jag tog av kompressen och tejpen jag satt på för att skydda såret. Då börjar det göra ännu mer ont och sen imorse när Andreas skulle åka och jobba så kunde jag knappt gå, hela foten ömmar och jag får bannemig halta mig fram.

Undrar om jag har fått någon infektion eller något, foten känns lite svullen faktiskt, och den är väldigt varm jämfört med den andra.

Hur mycket otur kan jag ha egentligen?

Nu ska jag och Lucas iallafall komma upp ur sängen, vi ska plocka undan lite här hemma och vi skulle gått bort till svärmor och tvättat, men det lär ju knappast bli av nu.

Suck.

Kramkram!

Postat av: pubes

men jeez! om du har trampat på en spik å det blir infektion måste du kolla upp det! du kan behöva få en stelkrampsspruta! (förmodligen är det inte så allvarligt, men bättre att kolla upp än inte?)

2010-08-12 - 18:21:46
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: Hannele - Snart 2 barnsmamma

Svar:

Tack för tipset och intressant blogg du har som jag kommer kikar in fler ggr ^^

2010-08-12 - 22:34:08
URL: http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ En mammas blogg

Skojjar du! Det är skitjobbigt!!! Ollis inskolning börjar imorrn (måndag 16e) jag är sjukt nervös o skulle helst vilja slippa!



Känns asjobbigt att inte få vara med honom varje sekund nu mera.. det kommer bli tufft som tusan!



Han har dessutom bara 1 veckas inskolning.

mån-ons 9-15.00

Tors 9-12.00

Fre 9-14.00



Redan på torsdag ska jag lämna honom om det går... Jag kmr gråta sönder!

2010-08-16 - 00:02:26
URL: http://jennieocholiver.blogg.se/



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback