Wellwell.

Jag vet att jag har skrivit det många gånger förut, men nu känns det verkligen som att botten är nådd.

Jag ser äcklig ut. Jag ser ut som en sån där överviktig person som har frossat snabbmat halva mitt liv och det är inte okej. För tillfället är jag ful också, fastän jag egentligen är en ganska vacker person, detta... Det är inte heller okej. Det är inte okej att en vacker 18 åring ska förstöra sina unga och vackra år med att vara överviktig och deppig, that's it. Det har tagit mig ett tag att inse detta, det har det verkligen, men nu är det dags. Inga fler bortförklaringar, inget fusk, bara stenhårt fram till mål.

Jag väger 82,5kg, det är 32kg mer än vad jag vägde när jag blev gravid, 2,5kg mer än jag vägde som höggravid i vecka 41+6 när jag var proppfull med vätska i lederna, INTE OKEJ!

Det känns som att det är nu eller aldrig. Det enda det handlar om är ju prioriteringar, vill jag vara smal eller äta gott? Är den där chokladkakan verkligen värd mitt lidande? Nej, det är den inte.

Så, tomorrow sätter jag igång, nu håller vi tummarna för att jag klarar det hela vägen denna gången! Håll dom stenhårt!




Samvetet är som en klocka som alltid går rätt, det är bara vi som går fel ibland.
by Erich Kästner

 


Postat av: Nixie

Den böörjar arta sig i alla fall, har då ingen aning om den är bra eller inte.. helt ärligt vet jag inte om jag bryr mig i heller för jag börja lessna så sjukt på alla skolarbeten.



och tack för komentaren om filmen O: tänker inte slösa mina dyrbara timmar på en dålig film ;)



SEN.. jag vet att ud kan klara att gå ner i vikt bara du bestämmer dig, du har viljan inomdig och även om det blir kämpigt.. så kan du klara det. Börja införa frukost. Det är det första du kan göra. efter en vecka lägger du till mellanmål. Börja inte drastiskt, börja i små steg för du kan göra det. Jag tror fortfarande på dig.

2010-02-08 - 02:08:10
URL: http://nicciesphoto..blogg.se/
Postat av: lukes

Du har en underbart fin header :D

2010-02-08 - 15:28:39
URL: http://nattstad.se/lukes
Postat av: Pippi

Hejar på dig och hoppas du lyckas gå ner i vikt som du önskar

2010-02-08 - 15:48:46
URL: http://pippibears.se



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback