Att bli felaktigt anklagad..

Jag är så sur, arg, ledsen och besviken på en person att det knappt finns ord till det. Jag har varit med om mycket, men jag har fan sällan känt mig så illa behandlad som jag gör nu.

Personen, som anser att det är henne det är synd om, var en person som betydde väldigt mycket för mig och som jag trodde var tillförlitlig och mogen. Jag hatar att ha fel, men jag är van vid det. Vet ni hur det känns att bli straffad och uthängd på en blogg för en situation som missuppfattats och sen inte få chansen att förklara för ingen lyssnar?

När jag försökte förklara vad som förmodligen gått i fel i vår kommunikation och att hon hade missuppfattat situationen så skulle jag "växa upp" och "skaffa ett liv" fastän jag var den som höll samtalet på en mogen nivå och försökte lösa det som gått fel.

Jag hatar när människor tolkar en situation på sitt egna vis och sen vägrar förstå att det kanske gick till på ett helt annat sätt än vad den tror. Jag hatar när människor inte kan inse att de kanske har fel. Jag hatar vuxna människor som tror att de är mer vuxna än mig bara för att de är äldre till åldern. Jag är inget barn, jag kan diskutera för min part i ämnet när saker blir fel och jag kan ha rätt om saker trots min ålder.

Jag ger mig inte när jag vet att jag har rätt. Jag lägger heller inte ner en massa energi på att förklara och hitta lösningar på ett problem som förmodligen hade kunnat lösas med en ursäkt om personen med anklagelserna haft rätt. En ursäkt är ju att erkänna att man gjort fel men ångrat sig, alltså är det ju skitdumt att säga förlåt för något man inte gjort, vilket är något som jag aldrig kommer att göra. De gångerna jag gör fel så står jag för mitt misstag och ber om ursäkt, för det är det enda rätta.

Låt oss se logiskt på detta, är det någon här som tror att jag hade blivit så arg och irriterad om jag ansett mig skyldig till det som hänt? Nej, självklart inte.

Jag kommer nog aldrig att förlåta denna personen och släppa in henne i mitt liv igen. Jag vill ha tillförlitliga människor i min omgivning, människor som är villiga att lyssna när det blir missförstånd och inte människor som låser sig helt och kastar av sig en massa dumma kommentarer för att de inte har något annat att komma med.

Nu har jag sjunkit till en ordentligt låg nivå, men jag behövde skriva av mig.


Postat av: Emilie- Mamma till Liam

Grattis i efterskott. =) super fin tårta, har du gjort den själv ?



Vet inte om jag frågat detta innan men hur gör du så att du får dina bilder så där som tex i inlägget 'fredagsmys' mycket smidigare att lägga upp dom så annars blir ju inlägget mega långa.

kramar

2010-03-02 - 10:29:38
URL: http://grese.blogg.se/
Postat av: Petra ♥

ibland kan bloggen vara ett skönt sätt att göra av med sina aggressioner! :P



jag har svarat på frågorna från frågestunden nu!! :)

2010-03-02 - 17:53:15
URL: http://petras.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: allt kom från topshop! :) Finns det bara en säsong av cougar town?? Trist!!

2010-03-03 - 15:34:48
Postat av: Petra ♥

sv: allt kom från topshop! :) Finns det bara en säsong av cougar town?? Trist!!

2010-03-03 - 15:35:05
URL: http://petras.blogg.se/
Postat av: snubblade förbi

Man blir sällan felaktigt anklagad, där finns oftast något bakom. Kanske var skönt att skriva av sig men ibland är det lätt att säga "jag gjorde rätt, och inte du" men man är fler om den saken, om två parter tycker så. Då är man två om problemet, och man kanske inte ska vara så snabba, någon av parterna att döma, man kan säga och göra mycket när man blir ledsen och sårad, det verkar båda ha blivit. Man är alltid två om en sån här sak. Missförstånd är lätta, det bygger livet på. Men alla mår bättre i längden om man bara kan lösa det och vara lite gladare. Vi människor är olika och vi tycker inte lika och samma saker gör oss inte ledsna. Ibland behöver vi tänka till en extra gång på vad livet egentligen betyder. Att abrupt säga upp en bekantskap på något som verkar vara blandning av missförstånd och sårade känslor är aldrig bra. Två människor lämnas sårade i själen på något sätt. Vi behöver inte älska alltid men vi behöver definitivt inte hata iheller. Det finns för mycket av det i världen redan. Känner du dig lättad efter situationen? Jag tror inte det. Det gör knappast den andra heller. Det gör ingen. Bara en tanke, inget ont menat.

2010-03-08 - 11:54:23



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback