If I could have just one more day.

Om jag hade fått en dag till med min mamma, bara en, så vet jag exakt vad jag hade gjort.

Jag hade börjat med att ge henne en bamsekram och bara andats in mammalukten. Sen hade jag bakat bullar med henne, en massa bullar. Sen hade jag tagit med henne till stranden. Där hade jag velat doppa fötterna i vattnet och bara sitta där på strandkanten med henne i tystnad. Sen hade jag tagit med henne hem och lagat tacos och efter det skulle vi ha tittat på bilder från när hon var ung så jag kunde lyssna på alla hennes berättelser från när hon var liten (jag älskade när vi gjorde det). Sen hade jag sjungit "Mama" med Spice Girls för henne, för hon älskade att höra mig sjunga och uppmuntrade mig alltid att göra det. Sen hade jag berättat hur mycket hon beydde för mig och hur mycket jag älskade henne och gett henne en till bamsekram. Självklart hade jag presenterat Lucas för henne också, det hade jag gjort efter min bamsekram och han hade fått varit med hela dagen..

Det hade varit den perfekta dagen. Det hade dock varit mysigt att uppleva våra mamma/dotter stunder lite då och då också. Våra samtal om allt möjligt som kunde vara ändå in på natten. När vi var och handlade tillsammans och hon direkt visste vilka kläder jag ville ha. Alla kvällar vi satt tillsammans i soffan när alla andra sov och pratade om hennes förflutna, tittade på Gilmore Girls och åt kebabrullar som hon gått och köpt speciellt till oss. Det finns så många stunder som jag hade velat uppleva igen, många stunder jag hade velat få chansen att göra om, om jag bara kunde.

Jag saknar min mamma :(

Postat av: Malin

Livet är orättvist. På många nivåer. Jag hoppas du får träffa din mamma en dag igen <3



kram

2010-11-15 - 23:08:05
URL: http://inwe.se
Postat av: My

Känner igen mig i det du skriver.. :/ Kram

2012-09-03 - 16:56:15
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback