Idols rocktema, ett skämt?

Då var kvällens idol-show över och jag har bara ett ord surrandes i huvudet, besvikelse.

Fy vilka kassa låtval, det var väl rocktema? När jag tänker på rock så ser jag bandtröjor, nitbälten, converse skor, sotade sminkningar och spretigt hår. Jag hör Mötley Crüe, Metallica, Iron Maiden och Kiss och ni vet andra klassiska rockband.. Jag hör definitivt inte The Rasmus eller överhemska Mando Diao.

Nej, usch. Hade jag varit med i kvällens idol så hade jag minsann sett ut som en rockstar och valt låt som symboliserar rock, typ Sweet Child Of Mine med Gun's And Roses eller I Love Rock'n Roll med Joan Jett.

Jag önskar verkligen att jag hade kunnat söka till idol, för att jag tror att jag hade haft en chans att komma med, men eftersom jag är småbarnsmamma och inte hade klarat en dag utan min lilla gosing så är det inte ens ett alternativ. Ni får njuta av mina kommande covers istället :)

Nu ska jag ge Shutter's Island en chans och hålla tummarna för att Elin blir den som lämnar idol ikväll, godnatt!

Postat av: Ida

Dom får ju inte välja låt helt själva. Dom får en lista på vilka låtar dom har att välja mellan sen om två stycken vill ha samma låt blir det lottning typ.. :P Så de är inte så fritt fram att välja vilken låt som helst. SKIT DÅLIGT tycker jag eftersom de är en i idol i år (minns ej namnet) som åkte ut när han sjön en låt som han hade som 4hands val.. :P

2010-11-13 - 10:44:05
URL: http://frandagett.blogg.se/



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback