det har varit dåligt med skrivandet...

Jag ber om ursäkt för det, men jag har haft massor att göra! Nu är jag dock tillbaks igen för att förhoppningsvis uppdatera mera regelbundet.

Mina träningsskor är just nu hos skomakaren, jag väntar tålmodigt på dom så att jag kan komma igång med mina promenader ordentligt igen. Jag har ju såkallade "ankfötter". Dom är jättesmala bak vid hälen och jättebreda framme vid tårna, så det är enormt svårt för mig att hitta skor som passar bra direkt. Dessa skorna sitter hyffsat pefekt när jag har ett inlägg i. Dessvärre var insidan klädd i någon slags sidenaktigt tyg så mina hälar gled hela tiden ur skorna. Det är därför dom är hos skomakaren :) Han skulle klä om dom bak i hälen åtminstone så dom inte var så "halkiga".

Jag måste ju dock ändå gå mina morgonpromenader så det har jag gjort med mina tunga klumpiga vinter-ugg-liknande stövlar. Alltså kommer jag inte upp i någon vidare takt, men jag känner att huvudsaken är att jag rör på mig.

Det går rätt bra med maten också faktiskt, åtminstone att äta nyttigt de målen jag äter. Det går mindre bra med att äta alla mål jag ska. Vet inte riktigt hur jag ska lyckas införa det.. Lunchen är det största problemet, vilket är fullt förståligt egentligen för jag har ju inte ätit någon regelbunden lunch på säkert 6-7år. Nu funderar jag på att göra små matlådor med rester från dagen innan som jag bara värmer. Då är det liksom klart så jag bara kan värma det framåt 12-12,30. Jag ska åtminstone prova detta och se om det funkar, så får jag byta ut det jag äter mot något nyttigare när jag har kommit in i en "lunchrutin" :)

Idag ska jag faktiskt äta en onyttig middag dock, det blir potatismos, hemmagjorda köttbullar med brunsås. Det är en av mina favoriträtter, haha, så jag kommer antagligen äta mer än jag borde.. Jag känner dock att man måste få göra det ibland, njuta lite extra helt enkelt!

Ikväll eller imorgon ska jag lägga ut några tips som gör det "lättare" att lyckas.

Postat av: Anonym

så onyttig var ju inte den middagen väl det är ju normal middag ? :) kan du inte komma på lite middags tips som är nyttiga då :) ? får man fråga hur mycket du lyckats gå ner sen du börja din viktnedgång:)

2011-10-19 - 14:54:22
Postat av: Anonym

fortsätt skriva och kämpa! du inspirerar!

tack :)

2011-10-19 - 21:53:28



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback