Att bestämma sig.

Att det ska vara så otroligt svårt att gå ner i vikt. Jag blir alldeles matt av att bara tänka på all energi och engagemang det kräver från en. Därför brukar jag ignorera mitt problem. Jag försöker helt enkelt blunda för verkligheten för att en viktminskning kräver alldeles för mycket av mig. Innerst inne så vet jag ju att jag måste ta tag i det, men orken tycks aldrig finnas där och när den väl finns där så tryter alltid motivationen efter ett tag. Jag vill gå ner i vikt, ingen tvekan om det. Det är min högsta önskan och något jag tänker på dagligen. Jag önskar att det vore lite lättare bara, för det är så otroligt lätt att gå upp i vikt.

Nu har jag iallafall nästan bestämt mig helt för att börja på Viktväktarna. Jag tror det passar mig ganska bra. Man får äta vad man vill (men jag antar att man håller sig inom ett visst antal kalorier), man vägs av en konsulent och man får träffa andra personer i samma situation. Det låter väldigt bra och jag tror att det kan motivera mig. Jag måste bara komma till skott med detta, jag vet inte varför jag drar mig och skjuter fram det riktigt. Det är liksom dags nu. Jag har redan innan insett att jag inte har någon vidare lust att spendera dom bästa åren i mitt liv som överviktig.

Let's do this.

Postat av: Sandra

Det är inte lätt att gå ner i vikt även om man har viljan. Man har spenderat så många år med dåliga vanor att det vore konstigt om man bara skulle kunna ändra allt över en natt. Även om man har bestämt sig så finns alltid latmasken där bakom hörnet och tvekar inte om att påminna om vad som är enklast. Men så länge man är medveten om latmasken så är det lättare att trycka undan honom/henne. Det går om man bara vill :) du kan klara av det här! Lycka till :)

2012-03-03 - 11:59:17
URL: http://tittaentjockis.blogg.se/



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback