namn

Namn namn namn, asså det är himla svårt. Jag gillar ovanliga namn och hade jag fått välja alldeles själv vad bebisen skulle heta så hade jag döpt den till Bam precis som jag tänkte från början. Snuttes argument emot mig är att lillen kommer bli mobbad i skolan om den har ett konstigt namn, men jag tycker inte det stämmer. Alltså när människor väljer att mobba varandra hittar dom en svag person, en person med dålig självkänsla eller en person med konstigt utseende?! Jag tror inte det händer så ofta att man mobbar någon för den har ett unikt namn som ingen annan heter, det hade jag snarare tyckt varit lite häftigt, meeeen Snutte tycker ju som han tycker. Jag vet inte riktigt hur han tänker omkring detta men jag har fattat det som att han vill att BebisOla ska ha ett vanligt namn a la Svensson, typ Johan eller npåt liknande, men liksom såna namn är ju helt ute ju, asså nu är det ju lite udda namn som gäller, typ Hugo, Theodor och sånt, i alla fall om man skall lita på namnstatistiken. Om han bara kunde lyssna på mig, det är ju självklart inte så att jag vill att mitt barn ska bli mobbat, men jag vill att den ska heta något unikt, något om både den och jag kan trivas med, Snutte med of course, för hur kul är det egentligen att heta till exempel Emma

Postat av: Anonym

håller med totalt

2008-12-01 - 14:02:20



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback