Mamma.

Jag är så jävla förbannad på min mamma!

Jag har nog aldrig sett maken till en mer egoistisk människa. Så jävla manipulativ och självisk.


Klockan ett inatt ringde min mamma till mig, jag klickade då henne och sa att hon fick ringa imorgon då vi låg och sov. Hon förstod nog inte vinken utan fortsatte att ringa och den tredje gången svarade jag. Min mamma är då jättefull och påstår att hon har tagit massa tabletter hon säger att hon vill dö och att hon ska sticka i en kniv i magen... Jaha, tänker jag och blir självklart jätteorolig och ledsen eftersom jag inte kan göra någonting. Jag frågar om hennes adress och person-nummer så jag kan se till att ambulasen kommer dit och tittar till henne, sen säger jag att jag får ringa om en stund igen.

När jag har lagt på luren börjar jag gråta och skaka, jag blir alldeles kall om händerna och tårna och ringer till Christel och berättar vad hon har gjort. Christel säger att hon har ringt till henne också och att hon inte tror att hon har tagit några tabletter utan att det är uppmärksamhet hon vill ha, vilket jag redan vet någonstans inom mig, men man kan ju aldrig veta. Jag frågar Christel vad jag ska göra och hon säger att jag ska ringa 112 och berätta så fixar dom det.

När jag och Christel pratat färdigt ringe jag 112 och förklarar situationen, fortfarande alldeles skakig och kall med darrig röst. Hon på 112 säger att hon ska ringa till min mamma och sedan skicka en ambulans hem dit för att se hur hon mår, hon säger även till mig att det inte finns mer som jag kan göra så jag kan lugna mig nu.

Jag skickar ett sms till mamma och skriver att dom snart kommer att ringa från 112 och att hon skulle skicka ambulans. Då ringer min mamma upp igen och fortsätter tjata om att hon vill dö, jag säger då till henne att hon faktiskt fårskärpa till sig, för en vuxen människa beter sig inte på detta viset, hon bara sluddrar vidare utan att lyssna. Då vaknar Lucas och hon avslutar samtalet.

Jag lägger mig då för att nanna Lucas igen och somnar nästan själv innan hon ringer igen. Denna gången säger hon att hon ska tända eld på lägenheten och massa annat strunt, hon vill även att jag ska ringa ambulansen igen för att dom inte kom och blabla. Jag orkar då inte lyssna så jag säger bara att jag ringer ambulansen igen och att vi får pratas vid imorgon om hon vill prata. Mitt sunda förnuft har nu tagit övertaget och inser att om hon hade tagit en massa tabletter så hade hon varit medvetslös för längesen...

Jag vet inte vad poängen med detta var, jag behövde nog skriva av mig eller något. Jag undrar vad jag har gjort för att förtjäna en sån egocentrisk mamma som bara sa "jaha" när jag tidigare på dagen berättade att Lucas tagit några steg själv och var på god väg till att gå själv.

Jag hatar att hon är manipulativ och rentigenom elak! Man gör inte såhär, man gör det inte!


Imorse skickade hon ett ynkligt sms innehållande "förlåt för inatt", jävla kärring!

Postat av: Cilla

och så gnäller jag för att jag vill sluta röka, och så har du det hundra gånger värre. stackars dig din mamma beter sig inte bra, så får man inte göra med sitt barn eller barnbarn. önskar att jag var din mamma så att jag fick ta hand om dig och krama dig när du behöver det. men det är en dröm. men man skall drömma eller hur? jag skickar iallafall massor av kramar till dig, kramisar

2009-08-01 - 01:39:26
URL: http://wiccankraft.blogg.se/mumsfillibabba
Postat av: Johanna

Oj vilket rörande inlägg!



Det kanske kändes omoget och be henne skärpa sig, men jag tycker att du gjorde helt rätt. Det är så fruktansvärt att hon mår så dåligt och har såna problem att det belastar dig på det där viset. Jag förstår om det är jobbigt.

Men du verkar kämpa på bra ändå. Sänder tankar till dig!

2009-08-01 - 01:58:06
URL: http://denjagblev.blogg.se/
Postat av: fia

läs om mobbning i min blogg i inlägget "Sårbarhet" och öppna ögonen :) kram!

2009-08-01 - 02:05:21
URL: http://haveheart.blogg.se/
Postat av: Frida

Usch, vad jobbigt det låter. Du är verkligen en stark människa, ibland låter inte ditt liv så lätt...

2009-08-04 - 01:18:34
URL: http://varldsherravalde.blogg.se/



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback