Uppdatering.

Förlåt för att jag är så dålig på att uppdatera... Men det är mycket nu med att komma in i skolan, vänja sig vid att vara utan Tut och så vidare, men det blir nog bättre snart.

Vi har nästan fått klart här hemma nu, haha vi har nu bott här sen i december, men jag tror inte att man någonsin blir riktigt klar med hemmet, finns alltid något man kan lägga till liksom. Att vi är färdiga innebär att det snart kommer komma upp bilder på hur det ser ut hemma hos oss, så nu har ni något att längta efter, haha!

Tut har blivit jätteduktig på att gå, nu kryper han nästan inte alls längre, försökte filma honom när han gick, för det ser så himla sött ut, men då bara trillade han, haha lilla gosunge!

Min bantning fungerar inte alls... Oftast känns det som att jag inte orkar ta tag i det liksom, det finns så mycket annat att göra istället, och sanningen är nog också att jag kanske inte älskar att se ut som jag gör, men det är heller ingenting som spelar någon större roll just nu... Detta som får mig att lida för tillfället är min dåliga självkänsla och andras syn på mig... Jag tror liksom att det krävs något slags lugn runtom mig för att jag ska kunna ta tag i vikten, att allting liksom går som på räls och att vi har våra rutiner inrutade i vardagen liksom. Jag har varit och träffat dietisten också, men det var mest en besvikelse, för hon sa tvärtemot allt det man har läst liksom och hon verkade förespråka mackor som fan liksom, det ska man ju inte äta, det är en stor bov liksom! Aja, finns väl inte mer att säga om detta, det kommer när det kommer, för tillfället är jag inte pepp.

Jag är föresten sjuk, ligger inne med influensaliknande symptom, men jag tror inte att det är svininfluensan, haha! Hoppas jag blir frisk snart, har missat större delen av första veckan i skolan och det är inte alls bra... Men det är ju inte speciellt mycket att be för endå, jag har ju inte valt att bli sjuk och hade hellre varit i skolan och kommit in i klassen liksom.

Nä, nu ska jag nog sova, om jag kan... Ska proppa i mig två stycken till panodil mot febern, äta två olika sorters bedövande halstabletter och be en stilla bön för att jag ska slippa hosta inatt (håller tummarna!)... Jag ska också laga nattvälling till min älskade son, min alldeles underbara lilla kille som ligger bredvid mig och sover, älskar att titta på honom när han gör det, han är så fridfull, man undrar liksom vad han drömmer om... Finns ingen jag älskar mer än honom, talar om det för honom dagligen, min lilla älskling, blir alldeles varm i hjärtat varje gång han säger mamma och ler ♥ Min lilla Tut.

Aja, godnatt pplz!




namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback