Diskberg och sömnlöshet.

Jag är trött.

Så inihelvetes trött att jag knappt orkar hålla ögonen öppna. Lucas har kommit in i någon trotsperiod igen och ska nuförtiden inte sova på kvällen. I natt var vi vakna till två ungefär. Jag försökte med allt. Vi läste ut Dumbo boken, jag släckte ner överallt, jag gick och vyssjade, pussade nallarna godnatt flera gånger, tände ljus (han tycker det är mysigt) och till sist satte jag på en film, vilket han somnade till. Detta resulterade i att han fick vara hemma från dagmamman idag, det fanns ju inte en chans att han hade orkat gå upp klockan sju imorse..

Hoppas det vänder snart, för nu har vi haft denna proceduren i en vecka ungefär och jag är så trött att jag knappt klarar av att tänka.

Nog om det. Idag tog jag mig i kragen och diskade vårt diskberg som vuxit sig så stort att Mount Evrest hade varit litet i jämförelse. Detta tog mig en och en halv timme att diska, och 40 minuter att torka. Jag är sannerligen konfunderad över hur två och en halv människa kan dra fram så mycket disk på mindre än en vecka, haha.

Dessutom har jag städat hallen och toaletten och planerat veckans matinköp, jag har med andra ord varit ovanligt flitig :)

Och ja, mitt i allt detta kom jag på att det var fars dag igår, vilket jag helt hade glömt, fastän jag planerat inför det i ungefär en månad. Det löste sig dock och Andreas fick en väldigt fint inslagen present (den var inslagen i julklappspapper och gummisnoddar höll fast kanterna istället för tejp) och ett fint litet kort som jag köpte med mig när vi var och handlade för ett par dagar sen.

I brist på annat får ni en bild på Lucas som är tagen igår kväll när vi matade hästen och katterna hemma hos Andreas mormor. Den är tagen med min lilla kompaktkamera, därav kvalitén.


Nu ska jag lägga mig i soffan och inte resa mig därifrån föränn det är dags att gå och sova.

Kram!

Postat av: sandra

Ah härligt när man fått en massa gjort :D men tänkte på de vrf lämnar du Lucas hos dagmamman sju på morgonen när du går hemma? Brà att han är hos dagmamma ju, men om du går hemma så varför dra upp han sju för gå till dagmamma.

2010-11-15 - 21:41:24
URL: http://[email protected]



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback