Den nya innebörden av irländska fiskare.

Jag har någon slags "thing" för skäggiga, långhåriga och allmänt ovårdade irländare. Är dom dessutom fiskare så är det av någon konstig anledning full pott. För att galonisar och gummipuppor på en fiskstinkande kille med ett ovårdat yttre är väl vart allas tankar hamnar när man säger ordet "drömkille".

Nej, trodde inte det heller, det är bara jag som har tappat all vett och sans.

Jag har ingen aning om vilka sidor bilderna kommer ifrån, men jag påstår mig inte äga dom.

Jag tittade på filmen Ondine inatt, efter att ha upptäckt det irländska fenomenet Colin Farell lite tidigare på dagen. Jag hade inga förhoppningar alls på filmen, den verkade helt extremt B och jag hittade nog inte en enda positiv recension på IMDB. Det är ju dock det bästa utgångsläget när man ser filmer, för man kan inte bli besviken. Jag blev inte besviken, snarare smått överraskad av hur bra jag faktiskt tyckte att filmen var. Den var lite annorlunda, eller lite är en underdrift, den var ganska mycket annorlunda, men den var okej.

Den handlar om en avdankad fiskare som varit alkolist och bara haft otur i sitt liv. En dag fiskar han upp en mystisk kvinna ur vattnet och hans tur "vänder". Hans dotter blir då helt övertygad om att hon är en "Selkie" (någon irländsk, skottsk, mytologisk varelse som skulle kunna jämföras med en sjöjungfru) och gör allt för att bevisa detta för sin pappa. Typ.

Den är betydligt bättre än den verkar och det man får se av den irländska kusten i filmen får mig att vilja teleportera mig dit med kameran på studs. Älskar verkligen Irland..

Iallafall så fick filmen mig att sukta efter en irländsk fiskare från Cork med samma översexiga dialekt som Colin Farrell utövar i filmen. Hur jag får detta att gå ihop vet jag inte. Jag hatar fisk.. Men drömmer om att leva bredvid havet tillsammans med en irländsk fiskare som förmodligen bara äter fisk?

Knäpp är ordet ni eftersöker och jag håller med.


Fishery Board Man: There's a girl here Syracuse, in your net.
Syracuse
: Is that illegal?
Fishery Board Man
: No, but... it's unusual.

(dialogen har ingenting med bilden att göra, faktiskt)

Bubye.

Postat av: carro

men jag försstår mig ine pådt och villju gärna ha egna bilder =)

2011-04-18 - 23:09:51
URL: http://vetegatan.blogg.se/
Postat av: lovisa

vad händer i påsk?:)

2011-04-21 - 10:50:09
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Annika ~ Foto & Vardag

sv: i know. jag är inte som alla andra... har hållt på med foto hela livet...

2011-04-25 - 11:26:18
URL: http://annikasphotos.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Jag hoppas att du fortsätter med att uppdatera din blogg - den har verkligen potential :D!

2011-07-19 - 00:49:13
URL: http://smsalåna.nu



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback