Titanic i 3D år 2012 - Det kan knappast bli bättre än så.

Titanic, min absoluta favoritfilm genom tiderna.

Titanic hade biopremiär i Sverige 1998. Då var jag bara 7 år gammal och hade därför inte möjlighet att se den på bio. Idag finner jag dock till min stora glädje att Titanic kommer att visas på bio igen, år 2012 med 3D effekter. Jag vet knappt hur jag ska reagera, det är bara, wow.. Jag är alldeles överväldigad. Det finns ingen officiell trailer ännu, men så fort den kommer lär den finnas här på bloggen. Den ska tydligen ha biopremiär i början på April, för att parera med det riktiga fatygets avgång, som då inträffade för exakt 100 år sedan.

Nu tror jag inte att filmen Titanic har undgått en enda människa som läser min blogg, men man vet aldrig så jag kör en snabb genomgång av handlingen; Handlingen i filmen kretsar kring karaktärerna Rose och Jack som träffas på båten och blir förälskade i varandra. Rose är en tjej från överklassen och Jack är en hemlös kille. De träffas en kväll då Rose bestämt sig för att ta livet av sig genom att hoppa från båtens akter. Jack ingriper och lyckas övertala henne att inte hoppa. De inleder sedan en vänskap och slutligen en kärleksaffär. Båten kolliderar sedan med ett isberg och man får följa deras kamp för överlevnad.


Det finns så mycket som gör den här filmen bra, storyn, soundtracket, effekterna, kemin mellan skådespelarna, den lyckas verkligen med allt den tar sig an. Jag tror dock att min supercrush på Leonardo DiCaprio (som pinsamt nog till och med hängt med upp i vuxen ålder) påverkar mitt omdöme lite. Jag tycker nämligen att dom flesta filmerna som han medverkar i är jättejättebra, haha, och jag börjar ana ett samband..

Jag kommer att framstå som en riktigt stalkerish efter detta, men jag kan helt enkelt inte låta bli. I mina yngre tonår så var min crush på Leonardo DiCaprio som allra värst. Jag drömde verkligen (ja, helt seriöst) om att jag skulle gifta mig med honom. Jag planerade vad våra barn skulle heta och jag kunde verkligen föreställa mig en framtid tillsammans med honom i vårt lyxhus. Jag fick någon bigsize kalender som var fullproppad med stora fina bilder på honom som jag klippte ut och tapetserade mitt rum med, haha. Jag brukade till och med pussa på bilderna för att "se hur det kändes att pussa honom". Gud ja, det var tider det.

Detta var min absoluta favoritbild av honom när jag var yngre, jag tyckte att han var sååå snygg, nu föredrar jag dock hans manliga skepnad mer än hans ungdomliga look, haha :)

Nåja, nu ska jag inte överösa er med en massa onödig info flör då lär intresseklubben sprängas (mohahaha). Nu ska jag krypa ner under täcket och sova, vilket blev mycket senare än planerat inser jag. Fy vad trött jag kommer att vara imorgon, gäsp. Godnatt.

Edit: Satt nyss och tittade på en massa bilder på honom på google och insåg efter en stund att jag satt med världens mest patetiska flin på läpparna. Haha, jisses, det har nog blivit lite förmycket Leo dom senaste dagarna..

Postat av: therese

finns ingen bättre film!!!!!! enda sedan första gången jag såg denna film har min högsta önskan varit att få se denna på bio! och 2012!! då ska jag få min önska uppfylld!!

2011-11-01 - 21:16:50



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback