Saknat mig?

Ja, nu är jag tillbaka, halvt iallafall :)

Sista månaden har varit katastrofal ur alla synvinklar, men det känns som det börjar gå mot bättre tider nu, äntligen!

Nu är det bara några dagar kvar tills Andreas kommer och flyttar ut alla sina saker och bereder plats åt mina nya. Jag tror faktiskt inte att någon kan förstå min glädje över att äntligen ha någonting som bara är mitt. Nu är lägenheten min och den ska fyllas med mina möbler. Jag har aldrig haft något riktigt eget innan och nu är det äntligen min tur. Detta är väl något som jag innerst inne velat sedan jag var en 16 år och för första gången skulle byta familjehem.

Nu hoppas jag bara på att få en ny fin lägenhet på ett annat område, sen kan jag och Lucas påbörja våra nya liv ordentligt.

Jag har även börjat bli lite hälsosammare, måste faktiskt säga att mina dåliga matvanor hängde ihop med mitt och Andreas dåliga förhållande. Nu är mina portioner i samma storlek som de var innan jag och Andreas träffades. Jag har inte druckit läsk på en månad och godis är något jag hållt till helgerna och då i väldigt små mängder, precis som förr.

Det var tydligen ett uppbrott som krävdes för att jag skulle hitta tillbaka till mig själv. Även om vissa dagar är rent utsagt förjävliga så har jag nu ljusglimtar i min vardag som jag inte haft på flera år.

Jag vill dock säga att hela situationen fortfarande kan få mig att gråta. Mina känslor för Andreas kommer nog aldrig att försvinna helt. Han har en alldeles speciell plats i mitt hjärta av många anledningar. Han var min första riktiga kärlek och det är tack vare honom jag nu har en familj och lilla Lullebulle. Jag är dock fortfarande fruktansvärt förbannad på honom, om jag säger att vi nog inte sagt ett enda ord till varandra sen jul så överdriver jag inte, det är så illa. Det finns inga ord för hans känslolösa agerande och det kommer ta väldigt lång tid innan jag ens kan överväga att förlåta honom.

Men jag går inte och är sur hela tiden, nu ser jag fram emot kommande månader. Har bara några få saker kvar på min inköpslista (fotölj, hemmabio-system och lite smått och gott, typ gardiner och så).

Jag har nu även kommit så pass till ro att jag kan sätta igång med bloggdesignerna igen.

Men nu ska jag lägga mig och titta på "The Proposal".

Tackar Josse för en trevlig promenad idag och ser fram emot en mysig kväll imorn med Sara.

Kram!





Svar till Frida: Skaffade mitt domän på Loopia.se.




Postat av: Anonym

Tack, jättesnällt att svara :)

2011-01-08 - 16:11:12
Postat av: Josse

Va skönt att du är på bättringsvägen igen trots det som hänt!

2011-01-10 - 09:04:16
URL: http://mariajosefinececilia.blogg.se/
Postat av: Ida

Bra att du är tillbaka på bloggen, har saknat ditt skrivande! :) Skönt att du ser små ljusa glimtar i vardagen trots allt besvär.. !

2011-01-10 - 18:52:39
URL: http://frandagett.blogg.se/
Postat av: emelie

Vad skönt gumman, att det verkar reda ut sig. Jag sa ju att du skulle fixa det! :)

2011-01-13 - 01:42:37
URL: http://makeitalone.blogg.se/



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback