Edward Cullen VS Edward Cullen

För ett tag sen så fick jag ett erbjudande från CDON på pocketböcker, så jag klickade hem Twilight böckerna, tänkte det kunde vara roligt att ha dom hemma eftersom jag var så förtjust i dom när de kom. För någon vecka sen så bestämde jag mig för att läsa om serien från början, det var endå ett tag sen jag läste dom sist (tror det var 3år sen som jag läste "Om jag kunde drömma" för första gången).

Men nej, ingen magi den här gången. Förra gången blev jag alldeles trollbunden av boken och hade min självklara bild av hur Edward såg ut. Robert Pattinson har fullkomligen slaktat den bilden av honom och nu känner jag mig enbart irriterad när jag läser.

Edward beskrivs som otroligt vacker, kunde inte filmbolaget då ha valt en person som är ganska så självklart vacker för de flesta? För alltså, det är inte Robert Pattinson. Han är inte uppenbart vacker, det bara är så. Film-Edward och bok-Edwards personligheter är dessutom också extremt olika och det stör mig också.

Så, då kommer vi till frågan, vem skulle ha spelat Edward istället?

Enkelt; Chace Crawford.

Ta en stund, smaka på det. Googla fram lite bilder på honom och sen kommer ni också att se det.

För min del är Chase Crawford rätt nära den Edward jag föreställde mig när jag läste boken för första gången. Och ja, förmodligen så är Robert Pattinson en bättre skådespelare, men jag vet inte.. Nog hade dom väl kunnat hitta någon som passade bättre som Edward?

Menmen, man kan ju inte få allt som man vill här i världen. Jag får försöka att föreställa mig "min" Edward och hoppas att dom gör nya versioner av filmerna om ett par år, med en snyggare Edward...


Ytlighet när den är som bäst, eller?


Postat av: Jennifer

Hej!

Vill du vinna en VALFRI vara från Playman? Där kan du välja bland hundratals saker; från iphoneskal till klockor!! Gå in på www.submit.blogg.se för mer information.

2011-07-02 - 16:58:08
URL: http://submit.blogg.se/
Postat av: mmautildah

Uschhh... jag ska lätt leta efter begagnade... jag menar, ska abra använda böckerna typ i 5 veckor/ämne ... så känns som slöseri med pengar :P

2011-07-03 - 00:48:37
URL: http://mmautildah.blogg.se/



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback