Massa onödiga frågor och svar!

1. Hur gammal är du om fem år?
25 år.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Lucas.
3. Hur lång är du?
160 centimeter.
4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Jag tittade på Marie Antoinette igår natt. Kan inte få nog av kläderna, miljöerna eller Jamie Dornan (Axel Von Fersen).
5. Vem ringde du senast?
Lucas farmor för att Lucas skulle säga god natt.
6. Vem ringde dig senast?
Lucas farmor, haha, för att berätta vilken tid han skulle komma hem.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Ja, nu hänger dina kläder jättefint :-* från Lucas farmor till Lucas.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Jag föredrar att ringa, det tar sån himla tid att smsa, plus att man kan göra saker samtidigt som man pratar i telefonen, diska och sånt där. Jag gillar att vara effektiv, haha!
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Skilda.
10. När såg du senast din mamma?
När jag fyllde 18 år, såg dock min mamma på film senast igår.
11. Vilken ögonfärg har du?
Ljusgrön.
12. När vaknade du i dag?
Klockan elva.
13. Vilken är din favoritjulsång?
Silent Night, love it!
14. Vilken är din favoritplats?
Det beror på. I min lägenhet är det sovrummet, sängen. Utomhus så tycker jag om att sitta vid ankdammen och titta på ankorna. Jag älskar att mata ankorna, det är väldigt rogivande. Jag brukar sakna min hemstad Västerås också, men där finns inget hem längre så jag vet inte vad det är jag saknar riktigt.
15. Vilken plats föredrar du minst?
Offentliga toaletter, huua.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Jag hoppas är färdigutbildad AT-läkare och igång med min ST-utbildning. Förhoppningsvis har jag en snygg make och fler barn som jag bor tillsammans med i ett snyggt gammalt hus också.
17. Vad skrämde dig om natten som barn?

Jag drömde ofta mardrömmar om en mörk farbror som stod och stirrade på mig från dörröppningen. Hade även mardrömmar om att vårat hus skulle brinna upp eller att en tornado skulle komma.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Lucas, när han berättade at than minsann ska gifta sig med prins Filip i Törnrosa.
19. Hur stor är din säng?
1,80 cm bred och 2 meter lång.
20. Har du stationär eller bärbar dator?
Jag har två bärbara datorer, en stor som jag har i sovrummet och en liten som jag har i köket.
21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Det varierar, oftast utan.
22. Hur många kuddar har du i sängen?
Jag har jättemånga kuddar i sängen, typ 7, men jag använder bara två, en till huvudet och en till fötterna.
23. Hur många landskap har du bott i?
Tre stycken.
24. Vilka städer har du bott i?
Västerås, Smedjebacken och Sjöbo. De två sistnämnda räknas nog som byar dock.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota.
26. Är du social?
Nej, inte ett endaste dugg.
27. Vilken är din favoritglass?
Ben och Jerrys Strawberry Cheesecake, yummy mummy for the tummy!
28. Vilken är din favoritefterrätt?
Typ gammaldags vaniljglass med bärsås.

29. Tycker du om kinamat?
Jag älskar kinamat. Eller ja.. Jag älskar den friterade kycklingen med ris och currysås, suuuupergott!

30. Tycker du om kaffe?
Nej, men jag gillar lukten så jag hade kunnat koka kaffe av bara den anledningen.
31. Vad dricker du till frukost?
Proviva med mangosmak och ett glas varmt vatten.
32. Sover du på någon särskild sida?
Nu kan jag inte alls höger eller vänster, eftersom de ändrar sig beroende på vilket håll man står åt, otroligt förvirrande. Jag föredrar dock att sova på samma sida alltid, kan inte sova om jag inte sover åt rätt håll på rätt sida och jag tror det är höger sida.
33. Kan du spela poker?
Njä.
34. Tycker du om att mysa/kela?
Beror på hur man definierar mysa. Jag älskar att mysa framför en bra film med tända ljus och sånt, men jag tycker inte om kroppsberöring speciellt mycket.
35. Är du en beroendemänniska?
Ja, tyvärr.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Känner och känner..
37. Vill du ha barn?
Ja, jag vill ha tre barn, så två till.
38. Kan du några andra språk än svenska?

Ja, svenska, engelska, en del franska och lite finska.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja, efter en ridolycka. Skulle rida barbacka på en häst till betet och lyckades på något sätt hamna framför hästen när jag trillade av den så den trampade på min rygg. Det var en hemsk upplevelse och jag var totalt hysterisk och i chock. Dom spände fast mig på en ryggbräda och pumpade mig full med morfin. Minns inte så mycket mer än att de körde med blåljus och att jag fick en nål i armen utan bedövning. Jag fick en nalle när vi kom till sjukhuset också, fastän jag var 15. Har den fortfarande kvar, haha, skalman.
40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Bassäng, klor luktar jättegott. Jag föredrar dock att titta på havet.
41. Vad spenderar du helst pengar på?
Resor, inredning, kamerasaker och god mat.
42. Äger du dyrbara smycken?
Några stycken som är värdefulla för mig åtminstone, tror inte dom är värda så mycket rent pengamässigt dock.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?

Oj, jag har jättemånga! The Vampire Diaries, The Secret Circle, Desperate Housewives, Bones, and on it goes…

44. Kan du rulla med tungan?
Japp.
45. Vem är den roligaste människan du känner?
Mig själv… Hahaha.
46. Sover du med gosedjur?
Eftersom jag och Lucas fortfarande samsover så delar jag säng med en hel del gosedjur.
47. Vad har du för ringsignal?
Marimba tror jag den heter, har inte kommit undufund med hur man sätter dit en egen ringsignal än.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Jättemånga, min mamma sparade nästan alla mina bebiskläder. Sen har jag kvar en jättefin rosa princessklänning som jag fick av en av min mammas vänner när jag var typ fyra. Den hoppas jag kunna ge vidare till en dotter i framtiden.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Min handbok i svenska är röd, ska det vara helt rött så ligger det en yougurtförpackning på stolen bredvid sängen som jag åt imorse, men aldrig orkade gå och slänga…
50. Flirtar du mycket?
Nej, typ aldrig, är hemskt dålig på det, säger bara konstiga saker när jag ska flirta.
51. Kan du byta olja på bilen?
Jag tror det.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Jag har inte körkort, så nej.
53. Vilken var den senaste boken du läste?
Jag läste Dimmornas lek av Kate Morton och Marie Antoinette av Antonia Fraser senast. Läser alltid flera böcker samtidigt.
54. läser du någon dagstidning?
Jag läser ystadallehanda tidningen när den kommer gratis på posten, haha.
55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej, men jag spenderar massa pengar på skvallertidningar i affären. Det hade nog varit billigare att prenumenera på dom.
56. Dansar du i bilen?
Hade jag haft en egen bil hade jag nog gjort det, haha. Sjunger ofta med i musiken när jag åker bil också.
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Mix Megapol.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Min autograf 2000 gånger i eftermiddags när jag var uttråkad.
59. När var du i kyrkan senast?
Minns inte.
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Min svenskalärare Staffan och min mentor Maria.
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Typ tre dagar, dög gott och väl, det är ingenting som jag någonsin kommer att göra om igen.


Postat av: Fiffi

Sv: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! :O)

Men du lämnade aldrig din mail och har inte kvar, vad jag kan se våra tidigare mail mellan varandra.

Jag har alla idéer och bilder klara, så jag skriver ett mail och sparar i utkast tills du hör av dig igen så jag kan maila.

Hoppas du läser detta nu innan den 16/1!!

Kram, Fiffi.

2012-01-11 - 21:01:35
URL: http://prinsessbakelsen.blogg.se/
Postat av: Thakock

Jäklar med frågor och svar! =D Men kul och läsa =D



sv: Ja gör jätte gärna det! =D

2012-01-12 - 17:10:29
URL: http://briadlover.blogg.se/



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback