Krock.

Inatt låg jag och funderade en massa istället för att sova, men jag tror faktiskt det var nödvändigt, för det känns lite som att jag har tappat bort lite av den som jag var innan. Jag säger inte att jag inte är väldigt glad för att ha blivit så välkomnad in i Andreas släkt, men det känns som om dom tar över varenda högtid och har släktkalas. Jag är inte uppvuxen med detta och speciellt i julas så saknade jag den intima stämningen man får när man firar jul hemma med bara familjen. Jag saknar mina traditioner som jag är uppvuxen med och jag tror inte att jag någonsin kommer att få uppleva det igen, för Andreas vill ju självklart fortsätta fira jul, påsk och alla andra högtider som han alltid har gjort, jag tror liksom inte att han kommer ta hänsyn till att jag kanske också har något som jag vill framföra. Hur gör man? För jag vill att Lucas ska få uppleva det jag upplevde innan min mamma blev sjuk liksom, jag vill liksom bara vara hemma med min egen lilla familj på julen och njuta istället för att åka någonstans.

Jag vill liksom att jag och Andreas ska skapa en egen familj med egna traditioner och inte bara följa allt som vi alltid gjort innan. Det känns som att jag har så dålig självkänsla att jag inte klarar av att stå emot och säga ifrån till folk, det känns som att andra styr mitt liv. Vissa saker vill jag ha hjälp med, men andra klarar jag faktiskt själv, jag är nästan vuxen och fanimej inte inkompetent i alla fall.

Hjälp?

Postat av: Nicci

Jag ska vara ärlig nu Kelh, du kan inte bara gå på vad du vill det måste vara något ni båda klarar av. Inte bara som han vill i helelr så ni måste helt enkelt kompromissa... En jul kanske ni är ensamma nästa firar ni med släkt och så fortsätter ni så? Lucas får en bild av vad han tycker är roligast på så vis också och Andreas får även en inblick i hur du vill ha det. Du ska absolut inte låta hans traditioner ta över dina... ni får blanda dem helt enkelt. Bilda en egen uppfattning och utgå från de ramarna och inte bara svart på vitt.. om du förstår? <3

2009-04-15 - 13:11:51
URL: http://ainante.blogg.se/
Postat av: Cilla

I nya familjer har det alltid varit att man tar varannat helgfirande med varandras släkt eller dyligt. typ i denna gång var ni med "snuttes" familj på julafton då är det din tradition som gäller nästa julafton. Man brukar säga din julafton min juldag och så skiftar man nästa gång. osv , sen följer man detta tills man skaffat egna ideer och tycke.



Vi har i vår familj nu skippat hela släkten och firar storhelger själva. men som dottern vår firas i skellefteå första året sen hos oss nu i julas så nästa jul hos hans föräldrar osv. tråkigt men det skall ju vara så att båda får sitt.

ni måste ge och ta, ni är två som skall besluta tillsammans, inte en chef och en anställd :) kramisar

2009-04-15 - 18:24:50
URL: http://wiccankraft.blogg.se/



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback