Författardrömmar.

Emellanåt känner jag mig som världens sämsta författare, det känns liksom som att allting jag skriver bara blir fel, meningsbyggnaden, stavfel, allt liksom. Därför känns det ibland bra att höra att man är duktig att vuxna blir imponerade liksom, så idag när jag loggade in på en av sidorna jag är medlem på så hade denna kommentaren trillat in:

Vad enormt duktig du är på att skriva och uttrycka dig! Det är en talang som kommer följa dig hela livet och du kommer ha mycket glädje av, oavsett hur gammal du är.

Sånt blir jag alldeles varm i kroppen av att höra, alldeles lycklig liksom, för jag vet att jag har talang, det har alla mina svenskalärare berättat för mig åtskilliga gånger.

Ett av dom lyckligaste ögonblicken i mitt liv var när min svenskalärare i nian tog upp min uppsats och berättade för hela klassen att jag var den enda som hade fått mvg på uppgiften, att jag hade fullkomligt utklassat de andra, att min uppsats var en av de bästa han läst under sin tid som lärare.

Ända sedan jag gick i sexan har mina lärare sagt till mig att bli författare för jag har allting som krävs. Jag har saker att berätta om, saker om tilltalar folk och som hade fått dom att köpa mina böcker. Problemet är bara att jag inte tror på mig själv, att jag någonstans inte tror att jag kan klara det, för det är sådan hård konkurrens.

Att bli författare är min högsta dröm, kunna ägna hela mitt liv åt att skriva... Och kommentarer som ovanstående får mig att tro igen, att drömma...

Postat av: jenny, - 18 år och gravid ♡

du är otroligt duktig på att skriva så håll hårt i den drömmen och tro på dej själv! :)

2009-08-26 - 20:41:44
URL: http://ayotechnology.blogg.se/
Postat av: cilla

om du focuserar på dina mål så kan du lyckas med allt du vill. men litar du hela tiden på din osäkerhet så sabbar du för dig själv. du har allt du behöver för att lyckas! varför stoppar du där, fortsätt, sätt igång du kommer att fixa det och sen kan jag skryta med att jag känner dig. sätt igång gumman det är nu som gäller inte om 20 år. ha en skön helg. kramisar

2009-08-28 - 18:41:35
URL: http://wiccankraft.blogg.se/
Postat av: Frida

tycker definitivt du ska fortsätta skriva. och sen när du fått ihop något du är nöjd med måste du se till att skicka in det till varenda förlag som någonsin existerat: tänk dig när de börjar slåss om vem som ska få publicera din bok. det kommer trissa upp... priset (fel ord ja, men whatever. du fattar) något enormt, och du kommer bli sjuuuukt rik ^^

2009-09-02 - 19:52:57
URL: http://varldsherravalde.blogg.se/



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback