Mammamage = Äcklig, äcklig, ÄCKLIG!

Nu börjar det närma sig, det är bara några veckor kvar tills skolan börjar...

Jag vet inte vad jag känner längre, rädsla, ångest? Speciellt inför gympan. Jag vet inte hur jag ska klara av allas blickar på min mage när jag inte ens klarar av att titta på den själv. Tänk om någon påpekar den, säger att den är äcklig... ? Jag kommer bli knäckt, fullkomligt krossad. Jag vill inte ha min mage såhär, jag vill inte ha min kropp, men jag kommer alltid att få leva med den, hur dåligt den än får mig att må. Jag vet allt det där tramset om att man har fått något fint därifrån och sånt, men jag kommer aldrig någonsin känna mig fin, sexig eller vacker igen. Jag vill gråta när jag ser mig själv i spegeln, för jag ser bara något fult och äckligt som stirrar tillbaka på mig, hela jag har förändrats, hela jag är någon annan, jag finns inte längre...

Jag älskar att vara mamma och jag ångrar absolut inte Lucas, hade jag fått göra allt igen hade jag inte gjrt någonting annorlunda, men min kropp... Ja, det var en stor sak att offra, iallafall för mig som hade kämpat mig fram till en muskulös, saml, späd kropp precis innan jag blev gravid... Jag vill bara kunna älska mig själv igen, se mig själv i spegeln och tänka, shit vad fin jag är, vilken vacker kropp jag har, men det känns aldrig som att det kommer hända. Spelar ingen roll hur många kilon jag går ner, min mage kommer fortfarande att hänga som en påse över byxkanten, hänga där och påminna mig om hur äcklig jag ser ut naken.

Fan.

Ni får en bild på eländet också, så ni inte kan säga emot mig, för innerst inne ser ni samma sak som jag, nåt äckligt och fult.


Postat av: Sandra

Kela, förstår dig till 100 % . är också rädd inför skolan, vad alla ska säga. Har tyvärr inte mycket till tröst mer än att jag också saknar min snygga kropp som jag kianske inte riktigt kan få tillbaka, men visst både du & jag kan säkert bli fina igen fast de tar säkert sin tid :(. Men du och jag ser väldigt lika ut fast jag ser nog värre ut, hade aldirg vågta lägga ut mig på bild salla skulle spy, så du ser bättre ut iaf :D ngt pos:D hur mycket väger du?

2009-08-06 - 01:22:42
URL: http://chiquiitta.blogg.se/
Postat av: sarah mamma till liam

heej se med ut så nu.. fetar man fick bran

2011-07-18 - 21:03:29
URL: http://respekteravar.blogg.se/
Postat av: jenny

Men va fan det är sådan mage man får efter man fött barn du ska se mig 21 år och värdens häng mage och häng pattar, men va fan jag har ju värdens sötaste dotter också nu.
Ryck upp dig bruden. Jag ha börjat träna bort mamma magen och om du är så missnöjd med din mage börja träna. Hälsningar Jenny 21 och Rebecka 1 månad

2012-07-28 - 15:51:43
Postat av: jenny

Men va fan det är sådan mage man får efter man fött barn du ska se mig 21 år och värdens häng mage och häng pattar, men va fan jag har ju värdens sötaste dotter också nu.
Ryck upp dig bruden. Jag ha börjat träna bort mamma magen och om du är så missnöjd med din mage börja träna. Hälsningar Jenny 21 och Rebecka 1 månad

Svar: Jag tycker din kommentar är lite okänslig faktiskt. Det är inte bara att rycka upp sig och börja träna, för lös hud kan man aldrig träna bort, det måste opereras bort. Hursomhelst så är inlägget skrivet för flera år sedan och jag ser inte ut så längre.
mammakela.blogg.se

2012-07-28 - 15:51:44



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback