Jag HATAR att laga mat.

Ja, då var det över, matlagningen... Jag kan ju nästan garantera att jag ALDRIG kommer göra stek igen. Mest för att det tog lång tid och var jävligt komplicerat och sen för att jag fan blev mer stekt än själva steken. Mina händer skållades av varmt smör när jag tappade steken under tiden jag skulle vända den, aj. Hela köket blev också skållat och smällt, varmt smör sprutade på typ hela väggarna. Sen slutade köksfläkten fungera så att det blev alldeles rökigt i köket och Tut skrek för att han inte fick uppmärksamhet och jag försökte ta ner brandvarnaren så den inte skulle starta, men den lossande inte. Nej, usch... Som tur var kom Snutte hem mitt i detta mardrömsscenariot så jag kunde skölja mina brännblåsor i kallt vatten och ta på aloe vera. Sen fick han snällt assistera mig tills det var färdigt. Dock så blev det rätt gott, Snutte sa också att det smakade bra, eller så sa han det bara av sympati, ingen aning.

Jag fick iallafall en puss och ett "tack älskling för att du försökte laga mat, det var jättegott", gooooosh! Någon som förstår nu varför jag INTE tycker om att laga mat?

Whatever. Jag plockade undan efter maten och skulle nanna Tut, men jag däckade själv med så nu kommer jag vara vaken halva natten, suck.



Fick en förfrågan av en anonym på förra inlägget som bad mig berätta vad jag gör för att gå ner i vikt... Och ja, får väl förklara lite snabbt :)

I ärlighetens namn gör jag inte så mycket. Jag har börjat äta regelbundet och äter tre huvudmål och ett mellanmål per dag. Jag har bytt ut vitt mjukt bröd till knäckebröd och som pålägg har jag skinka. Jag har dessutom dragit ner ordentligt på mitt kolhydratintag, bytt ut saft mot vatten och så vidare. Jag är i princip aldrig sugen på något längre för att jag hela tiden äter och är mätt... Och öhm, jag har slutat med godis, läsk och snacks också, vilket hitills går superbra!

Jag kan ge exempel på en dags meny:

Frukost klockan 09.30: En knäckemacka med smör, 3 skivor skinka, ett salladsblad och gurka. Ett glas mjölk och en clementin.

Lunch klockan 12.30: Varma koppen soppa (potatis och purjolök) med en knäckemacka innehållande samma som frukosten samt ett glas mineralvatten (blue keld).

Mellanmål 15.00-16.00: Någon random frukt, oftast banan.

Middag 18.00: En kycklingfilé, 150 gram gurka samt ett glas mineralvatten (blue keld).

Kvällsmål 22.00: Kellogs redberries flingor med mjölk samt ett glas mineralvatten (blue keld).


Svårare än så är det inte. Dock är det väldigt sällan jag äter ett kvällsmål, plus att jag vanligtvis äter en frukt då. Det kanske inte är någon klassiskt diet, jag ser det mer som en ny livsstil och jag trivs med den, plus att den fungerar :)

Jag har också börjat gå några promenader i veckan, beroende på väder. Promenaderna är cirka 5-6 km långa men ger inte speciellt mycket effekt eftersom jag inte kan gå fort på grund av min benhinneinflammation. Jag ska faktiskt enligt doktorn, inte gå alls, men det fungerar inte för mig, jag behöver känna mig duktig och det gör jag när jag går.

Hoppas detta förklarade lite för er!

Nu ska jag starta en film och sen ska jag verkligen försöka sova (inte för att det kommer gå på grund av min sovstund, men endå)!

Godnatt, kram.


Postat av: tjohej vad det går mellan pattar & lår.

sv: haha härligt :) jo jag mår oxå bra!



ja eller hur. en yngre johnny depp som edward i twilight hade jag velat se ;)

2009-11-10 - 13:39:07
URL: http://joonnaak.blogg.se/
Postat av: mmautildah

men kela du är sötare än desiree nilsson ;)

2009-11-10 - 14:43:50
URL: http://mmautildah.blogg.se/
Postat av: mmautildah

yey :D vampyr<333

2009-11-10 - 22:59:20
URL: http://mmautildah.blogg.se/



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback