The claddagh ring.

Det var några år sedan jag började titta på Buffy. Jag vill minnas att det var runt 2001-2002 när det började sändas på femman. Jag verkligen älskade den serien, följde den som besatt och missade inte ett enda avsnitt. Jag spelade dessutom in dom så jag kunde se dom om och om igen. I serien ger Angel en ring till Buffy, en claddagh ring, som ska symbolisera deras kärlek och det var då mina drömmar väcktes.

När jag förlovar mig/gifter mig önskar jag att ha just en sådan ring som förlovnings/vigsel ring. I mina ögon är den perfektion. Den har en så lång historia bakom sig och den ska symbolisera kärleken och att man tillhör någon.

Jag vill heller inte ha någon claddagh special ring, jag vill ha den ursprungliga designen i silver, precis som den Angel gav till Buffy.

Dock så hittar jag bara jättedyra sådana ringar via internet, kostar långt över tusingen. Men någon gång i tiden så lär jag ha bättre med pengar och då, då ska jag köpa denna otroligt vackra och i mina ögon väldigt betydelsefulla ring om inte Snutte gör det åt mig...


Postat av: Maria

Hej!

Jag beställde just en till min man på

www.allcladdagh.com

Med frakt blev det ca 480:-,och då hade jag lite dyrare frakt för jag är lite sen :-)

Sedan finns det ännu billigare om man köper "Movie replicas", som min man gjorde till mig men då får man inte välja storlek. Men då är det så äkta Buffy/Angel man kan komma! :)

2009-10-20 - 15:26:17
Postat av: Mafalda Gruvaeus

Hej, råkade bara komma in på din blogg när jag sökte på claddagh ring köpa på google. Ett tips är att titta på ebay där de säljer silverringarna till en inte allt för ohuman penning.



mvh M

2011-05-19 - 17:55:43
Postat av: Mafalda Gruvaeus

Hej, råkade bara komma in på din blogg när jag sökte på claddagh ring köpa på google. Ett tips är att titta på ebay där de säljer silverringarna till en inte allt för ohuman penning.



mvh M

2011-05-19 - 17:56:40



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback