Döden är verkligen hemsk.

Varning, långt inlägg!

Jag önskar verkligen att jag kunde förklara, men det kan jag inte.. Jag har ingen aning om vad min rädsla grundar sig i, men jag är fullkomligt livrädd för att dö. Jag är rädd för att mitt liv ska tas ifrån mig alldeles för tidigt, för att min son ska behöva växa upp utan mig..

Häromdagen dog en från min gamla skola, jag kände mycket väl igen honom när jag såg bilder på honom i hans minnesgrupp på facebook. Han hade trillat i trappan och brytit nacken.. Han blev 19 år gammal. Det är sånt som får mig att inse hur otroligt plötsligt det kan hända, dagen innan hade han skrivit ett inlägg i på sin kompis logg (@facebook) som en vardaglig gest, dagen efter är han död. Jag blir alldeles tom på ord, jag vet varken ut eller in, hur jag ska känna, vad jag ska tänka eller hur jag ska bete mig.

Min rädsla har gått så långt att jag knappt kan se filmer som handlar om folk som dör. Som ikväll tittade jag motvilligt på filmen "the stepfather" en rakt igenom hemsk och bedrövlig film. I mitten av filmen så mördar styvpappan den biologiska pappan och det är bara så hemskt.. Hans tre barn i filmen kommer aldrig att få träffa honom igen. Han hade dessutom börjat återfå kontakten med sin äldsta son, men blev mördad när han var påväg till flygplatsen för att åka hem, han skulle bara titta in och säga hejdå till sina barn. Usch, jag blir alldeles tårögd, trots att jag är mycket väl medveten om att det bara är film.. Men för mig känns det som att det är så mycket mer, det är som att jag "känner" förlusten, som att jag kan sätta mig in i de anhörigas situation och känna med dom på ett helt annat sätt än jag kunde innan..

Allt detta är så diffust, jag hatar situationer som inte är tydliga och som jag inte kan kontrollera.

Jag vet egentligen vad allt beror på, och varför jag kan relatera till det.. Jag ogillar dock att prata om det för det gör ont och bara påminner mig om en massa. Jag vet dock att han finns där hela tiden och påminner mig om att jag inte är ensam, det har han bevisat.. Gud vad jag saknar dig och önskar att du var här nu så jag bara kunde prata med dig istället för att sitta och skriva i en menlös blogg!

Nej, fortsättningsvis ska jag försöka hålla mig borta från filmer som denna jag såg ikväll, jag ska hålla mig till mina älskade och lyckliga komedier.

Förlåt för ett extremt långt, rörigt och deprimerande inlägg, men jag behöver skriva av mig..



Postat av: Jenniu

Hejsan vilken söt dotter du har :D

Hon va lik min stora syster när hon va liten men hon dog av cancer :'( men hur mår du? <3

Kram

2010-02-03 - 08:22:11
URL: http://jenniu.blogg.se/



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback