Drömyrke...

Jag har ändrat mig många gånger, men nu känns det som att jag kanske är på rätt väg..

Jag vill bli fotograf (skitsvårt att få jobb inom detta förstås eftersom många tycks dela denna dröm med mig). Men jag vill inte bli en fotograf som fotograferar i en studio dag in och dag ut. Jag vill specialicera mig på två stycken områden, barn och bröllop. Så att det jag egentligen säger är väl att jag vill bli barn/bröllops fotograf :)

Dock så är jag medveten om att denna dröm förmodligen inte kommer att bli mer än en dröm med tanke på hur många duktiga fotografer (hobby och riktiga) som redan finns i sverige. Många av dom är redan bättre än jag någonsin kommer att bli.

Jag kommer dock endå att börja gå på kurser och försöka lära mig mer...

Anledningen till varför jag vill försöka uppnå detta är för att det känns som att det passar mig. Jag är väldigt estetisk och duktig på att sjunga (var en gång i tiden även duktig på att dansa), spela teater, måla och jag anser mig även vara duktig på att fota. Ett av mina största intressen innan var att rita och måla, jag tyckte det var så himla underbart att man kunde få ner det man såg på ett papper, tanken att fotografera slog mig dock aldrig. Min första egna kamera var en engångskamera och jag spenderade hela filmen på att fotografera min babyborn docka i olika vinklar och ljus, så ett litet intresse har alltid funnits. Lite roligt är det att jag fotade min docka, det känns som ett litet tecken eftersom det är barn jag vill specialicera mig på nu :)

Well, detta blev ju väldigt random, men vad tycker ni? Borde jag satsa på att följa min dröm eller borde jag släppa den och hitta en ny? Tell me...

Här är min insperation, älskar hennes barnbilder, dom är helt underbara: Sheye Rosemeyer. Hittade henne genom en video på youtube för evigheter sen, en minnesvideo för hennes dotter Ava som dog i en tragisk olycka. Hennes lillasyster Ivy, som är med på de flesta bilderna i mappen "small people" är otroligt lik sin storasyster.. Rest in peace Ava.



Postat av: Christian Mårtensson

Helj på dig! Helt klart ska du pröva, det är bara att köra. Som sagt gå lite kurser, hoppa in på lite barndop och bröllop, det brukar ge sig själv när man är igång. Så bara kör. Jag fick en idè. Jag hör av mig.

2010-02-25 - 13:01:34
Postat av: Jaana

Hejsan! Fin blogg! Lust att följa varandra på bloglovin? kram kram =)

2010-02-25 - 14:34:50
URL: http://finskadamen.blogspot.com
Postat av: Photographs by Natalia

så vacker header!! =)

2010-02-25 - 15:18:34
URL: http://nataliasoder.blogg.se/
Postat av: Petra ♥

åh va roligt! Jag hade oxå velat bli bröllop och barn fotograf! :)

2010-02-25 - 16:17:29
URL: http://petras.blogg.se/
Postat av: Nixie

Du är inne på samma spår som jag c(: och jag tycker lugnt att du ska satsa på det om det intresserar dig (:

2010-02-25 - 17:34:14
URL: http://goodnightneverland.blogg.se/
Postat av: Jennie - mamma till Oliver ♥

Du tar ju superfina bilder så jag säger go for it! Vill man komma nånstans här i världen så får man våga satsa lite...

2010-02-25 - 19:42:48
URL: http://jennieocholiver.blogg.se/
Postat av: jenny - mamma till världens vackraste Milo ♥

Go for it! Du tar jättefina bilder så jag tror stenhårt på dej :D

2010-02-25 - 22:13:22
URL: http://jeennyulmheden.blogg.se/
Postat av: Frida

Tycker också att du tar väldigt fina bilder, jag förstår inte varför du inte skulle lyckas om du satsade. Go for it! :)

2010-02-25 - 23:12:06
URL: http://varldsherravalde.blogg.se/



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback