Help me on my way?

Jag hade tänkt skriva ett långt inlägg om min kropp, men jag vet inte om jag orkar. Jag finner inga ord och blir bara ledsen.. Men frågan jag ständigt ställer till mig själv är:

Kommer jag någonsin bli smal igen?

- Nej, jag tror inte det... Inte för tillfället iallafall.


Jag önskar att jag aldrig hade hamnat i situationen att vara överviktig, och det antar jag att de flesta som är det gör.. Det är bara så svårt att komma igång, att ta tag i situationen och förändra sina vanor och sitt liv. Jag måste verkligen inse att det kommer ta tid, att det kommer göra ont, att det kommer vara jobbigt, att jag kommer få ge upp en massa, att jag kommer få kämpa som aldrig förr och att det faktiskt kommer att löna sig i slutändan. Jag kan orden, jag vet vad dom betyder samtidigt som jag inte verkar förstå innebörden. Jag ger upp så fort jag får lite motstånd..

Jag tittar på Biggest Loser och inser att jag behöver en Jillian, någon som sparkar mig i baken hela tiden, någon som skriker "håll ut en stund till, det klarar du!" och någon som finns där och stöttar när motivationen tryter... Jag behöver konkreta instruktioner som en specialgjord matsedel som är anpassad efter mig och det jag behöver. Jag behöver ett anpassat träningsschema och framförallt något att se fram emot och kämpa för!

Jag känner att jag inte har något att kämpa för.. Visst, jag kommer belönas med en slankare kropp och en hälsosam livsstil, men det känns som jag behöver något annat också, något som är konkret, en belöning utöver det kroppsliga, något att se fram emot.

Kan någon snälla hjälpa mig med tips på vad detta skulle kunna vara? En ny garderob behövs inte, för jag köpte en massa nya kläder i början av min graviditet, innan magen började puta och jag längtar så efter att kunna använda dom! Men en resa kanske? En spavistelse? En makeover? Snälla tipsa...

Brittany från Biggest Loser säsong 5, som jag tycker blev allra snyggast kroppsmässigt säsong 5, inte för smal, och inte för tjock, hon är alldeles alldeles lagom :)


Postat av: Nixie

Kelh, om du tar tag i din träning för att nå dina mål. Då lovar jag att du och jag ska boka till ett spa i irland. Varför irland? Det är ett vackert land och där finns nog en del att fotografera, sen pratar de mysigt eller hur? OCH P.S I love you utspelar ju sig delvis där.. jag menar Gerad Butler Kelh ;) och detta är inte önske tankar vi gör det Michaela... I'll save my money from now on.

http://www.spa-ireland.com/

2010-02-04 - 02:05:18
URL: http://nicciesphoto.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag känner exakt likdant, behöver oxå en jillian... jag blir rätt taggad av att titta på programet men de hjälper ju inte mkt mer :/

2010-02-04 - 10:15:43
Postat av: jenny, - mamma till Milo ♥

jag skulle också behöva en Jillian

2010-02-04 - 13:42:03
URL: http://jeennyulmheden.blogg.se/



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback