Åtta minuter över tolv..

Ja, det är vad klockan är just nu. Jag har precis fixat färdigt mig för sängen och ligger och funderar lite.. Det är mycket som händer just nu, många saker som ska redas upp på kort tid, men jag lägger knappt märke till dom, nuförtiden ser jag bara framtiden, eller ja något år framåt åtminstone. Allt det som har hänt runtomkring mig på senaste har fått mig att vakna upp och ta tag i mitt eget liv. För tillfället mår jag bättre än jag mått på flera år och även om det känns fel så vill jag inte att någonting ska förstöra det..

Jag har hittat ett intresse som jag brinner för, att fotografera. Även om jag ibland kan känna mig oinspirerad och omotiverad så vet jag att min trogna vän kameran finns där när jag hittar inspirationen och motivationen igen och det är en helt underbar känsla.

Jag har rett upp mina matvanor och äter numera på ett sätt som klassas som nyttigt åtminstone, även om det kanske inte är ultimat för att gå ner i vikt så mår min kropp jättebra och jag är betydligt piggare än innan :) Nu ska jag bara inhandla ett par ordentliga walking-skor så att jag kan införa lite motion också, så kanska mina kilon lossnar till sist?

Jag har tagit kontroll över våra utgifter och vi lever numera riktigt ekonomiskt, eller ja, vi handlar mat ekonomiskt för att kunna spara in lite pengar.

För att sammanfatta lite så kanske jag kan skriva att nu är det JAG som har kontrollen och det har det inte varit på länge. Jag har tagit kontroll över mig själv, över alla de momenten som störde mig innan och det känns som jag kanske är påväg i rätt riktning nu!

Dock så är jag fullkomligen medveten om att mitt liv kommer vara kaosartat de närmsta veckorna, men det är här den stora ändringen har skett för jag kan äntligen se att det finns en morgondag också, att det går över.

Life is good right now!

Ikväll hade vi förövrigt en väldigt trevlig kväll hemma hos svärmor. Vi åt supergod mat (färsfyllda baugetter) sen gick jag, svärmor och Lucas på en liten runda i stenänga och jag hittade det perfekta stället att fota Therese på :) Sen när vi kom tillbaks så åt vi jordgubbar och glass, vilket var supermumsigt! Efter det åkte vi hem, jag nattade Lucas, tittade på filmen "The Tuxedo" och nu ligger jag här och reflekterar..

Ah, gäsp.. Nu ska jag dricka ett glas vatten, sätta igång ett random avsnitt av "90210" och njuta av Liam's (Matt Lanter) snygga utsida ;)

Natti!




namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback