Jag VET vad jag pratar om!

Många verkar väldigt negativt inställda till nutrilett, vilket är skittråkigt eftersom jag känner till en hel drös med personer som det gått bra för.


Jag kan själv hålla med om att konceptet är skitkorkat, att bara bryta sina vanlig matvanor och äta en svältdiet. Men det är INTE hur jag kommer att gå tillväga. Kroppen behöver tid på sig att förstå vad som händer så att den kan anpassa sig därför ska jag dela upp "kuren" i tre olika delar, introduceringsfasen, dietfasen och avvänjningsfasen. Dietfasen kommer vara den fas där jag kör 9 dagar med endast nutrilett, de andra faserna ska jag kombinera nutrilett med vanlig mat.


Jag har ägnat detta mycket tanke. Jag har läst igenom i princip allt som finns att läsa. Jag har vägt olika alternativ mot varandra och detta är vad som känns rätt för mig. Detta är min start, mitt sätt att komma in i rätt rutiner, samtidigt som jag på ett sätt detoxar min kropp från vissa ämnen. Förhoppningsvis går jag ner litegrann i vikt också, som en bonus, men det är knappast den huvudsakliga anledningen till att jag provar på detta.


Så att återigen, detta är inte någon långsiktig lösning, vilket jag också begriper, detta är min start på ett bättre, hälsosammare liv med regelbundna måltider och träning.


Postat av: sandra

De är ju många som går på de och sen går många tillbaka till samma matvanor sen och då funkar de ju verkligen inte. Men om du verkligen vill detta så gör de. Men de är inte lätt. Jag har prövat 4 olika såna sorter, visst jag har gått ner men gått upp rätt så snabbt på alla och jag har ätit bra då. När man prövat allt så har du inget att förlora, jag vet vad du menar, men du kanske lyckas bättre än dem.

2010-03-17 - 15:51:03
URL: http://chiquiitta.blogg.se/



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback