10 saker ni förhoppningsvis inte visste om mig!

1. Jag föddes 9 dagar efter beräknat BF med akut kejsarsnitt.

2. När jag väntade Lucas såg blev jag livrädd för förlossningen efter att ha sett förlossningsfilmen på föräldrakursen. Det blev så illa att jag var tvungen att uppsöka hjälp för jag ville inte för någonting i världen föda ut Lucas när jag hade sett hur ont det gjorde på kvinnorna i filmen.

3. Jag heter Michaela efter min morbror som hette Michael i andranamn, Carita efter min mamma och Ida efter min mammas mormor. Mitt efternamn är från min pappas sida (Johansson) och jag hette Heinonen tills jag var i tioårsåldern.

4. Som ni kanske förstår av ovanstående punkt så har jag finskt påbrå och min morfar är helfinsk och bor i Finland.

5. Hur äckligt det än må låta så rakar jag knappt benen på vintern, det är när vi ska någonstans med finare kläder typ, annars får de vara lurviga, haha!

6. Jag är den enda av mina helsyskon som är naturligt brun/svarthårig, de andra var vitblonda som små.

7. Som 10-åring ansökte jag till Fryxellska Skolans musik klasser i Västerås och kom in, jag fick beskedet på min födelsedag (när jag fyllde 11).

8. I fyran var jag en av de längsta i klassen, sedan femman har jag varit en av de kortaste.

9. Jag fick min första puss/kyss när jag var 12 år gammal av en kille som en stund senare kallade mig för sumobrottare (jag var kurvig, inte överviktig).

10. Jag vägrar ta p-piller och andra preventivmedel som påverkar hormonerna, andledningen? Jag är livrädd för att få bröstcancer (läste i någon tidning, förmodligen aftonbladet, för evigheter sen att det fanns ett samband mellan preventivmedel och bröstcancer). En annan anledning är att jag är rädd för att inte kunna bli gravid sen då det finns folk som tagit preventivmedel under en lång tid och sedan fått svårigheter att bli gravida.

Postat av: MATILDA HAMMAR

haha jag tycker alltid de är så kul att läsa sånt här om andra människor :D

2010-09-13 - 16:52:03
URL: http://matildahammar.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag går ju omvårdnad och vi har fått läsa att p-piller ökar risken för bröstcancer, MEN minskar risken för livmodershalscancer. Så man får nästan prioritera vilket som är värst. Det är värre att få livmodershalscancer, tror jag. Brösten är ju inte lika "viktiga" som att ha en livmoder. Eftersom man inte måste amma och livmoder måste man ju ha om man vill ha barn. Och så har jag läst att ju längre man har mens, desto mer ökar risken för cancer. Bröstcancer och livmodershalscancer får man utav hormoner.

2010-09-13 - 18:40:46
URL: http://emmaelisabets.blogg.se/
Postat av: Marija

Cerazette är dock ett minipiller som inte innehåller östrogen, vilket i sin tur innebär att det inte finns något i pillert som på något sätt kan öka risken för bröstcancer :)

2010-09-13 - 23:07:35
Postat av: Malin

jag blev gravid inom en vecka, efter 10år med p-piller ^^



om de ökar risken för bröstcancer vet jag inte, däremot opererades jag just pga en knöl i bröstet för ett par år sedan.. den hann aldrig utveckla ngt elakartat som tur var..

2010-09-14 - 12:19:17
URL: http://inwe.se
Postat av: Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ En mammas blogg

Jag hatar oxå prevmedel för de påverkar så mycket... Skitjobbigt!!! Kan de inte hitta på nått till killar ist haha!

2010-09-16 - 15:43:01
URL: http://jennieocholiver.blogg.se/



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback