Den är för ditten eller för datten..

Jag är så trött på att göra bloggdesigner.

De som beställer fattar oftast inte hur mycket tid man har lagt ner på arbetet och så ser de resultatet, blir inte nöjda och vill ändra om allting igen, helst för samma pris.

Jag sitter i flera timmar med varje design, säkert en 5-6 timmar för att beställaren ska bli nöjd, och det är inte roligt. Det är det verkligen inte. Jag brukade tycka att det var roligt att göra bloggdesigner, och det är det fortfarande, ibland till vissa, såna som uppskattar ens arbete och är tydliga från början. Men när man bara gör ändring efter ändring på samma design hela tiden så tröttnar man.

Får jag ett positivt besked den här veckan, så kommer jag att sluta göra bloggdesigner helt. Eller kanske kommer göra någon ibland att lotta ut, kommer säkert fortsätta sälja färdiga också, men att göra personliga, nej det är det slut med då, aldrig igen!

Det krävs liksom en ömsesidig förståelse mellan försäljaren och köparen. Jag som föräljare måste förstå önskemålen och kunna ställa frågor och köparen måste förstå att det tar lång tid och inte alls är så enkelt som det ser ut.

Jag gör liksom en design från grunden, utifrån dina beskrivningar, är din beskrivning på vad du vill ha dålig eller otydlig, så blir inte designen som du vill ha den, tyvärr!

Nej usch o tvi på bloggdesigner.. Jag brukar inte ge mig själv utrymme att klaga, men ibland så får man bara nog. Idag fick jag svar på ett mail angående en design som jag gjort (ett svar som jag förövrigt väntat på i två-tre veckor nu) med orden "jag tycker designen är tråkig så jag vill inte ha den, kan du byta ut bilderna i den gamla istället?" Där var dom 5-6 timmarna åt helvete :(

Frågan är till vilken nivå man ska sänka sig själv också för att uppfylla beställarens vilja. Jag känner inom mig nu att detta är en design som jag inte vill göra färdigt, jag känner mig förolämpad för att hon gav mig fria händer med den. Men endå finns det en liten röst inom mig som säger "gör om, gör rätt", förmodligen för att jag är i behov av den lilla slanten jag får för jobbet och för att jag får gratis reklam då bloggen har många besökare.

Andreas sa rakt ut till mig att jag ska skita i att göra den. Förmodligen för att han var med när jag satt och jobbade med den och vet hur mycket tid jag la ner.

Så should I or not?

Postat av: sandra

Klart du ska klaga, de behöver alla ibland. Du är svin duktig kela. Förstår verkligen att de tar tid. Jag försökte göra de en gång och de blev inte alls bra så vet verkligen att de är svårt och tar tid. Om du är riktigt trött lägg ner skiten eller så höj priset. Inte mer med det. Med tanke på hur mkt du tid du lägger ner på det. Men sen som köpare ska man ju vara nöjd för de man köper om man tänker så. Så klart man ska ju säga till om de blir fel, men förstår de. Säg till att dem måste veta exakt eller ge dig fri hand för man kan ju inte hålla på för mkt ju.

2010-09-07 - 18:33:58
URL: http://chiquiitta.blogg.se/
Postat av: Hannele - Snart 2barnsmamma

Skit i att göra desginen säger jag..fick du fria händer så får ju personen skylla sig själv tkr ja om det inte blev så som h*n hade tänkt sig.



Du gör desginers efter vad folk vill ha osv och om dom inte blir nöjda så äre ju inte ditt problem att du tolkade på dom på ett annat sätt än vad dom förklarade sig på :)



JAg är iaf nöjd med min desgin så ^^,

2010-09-07 - 19:18:49
URL: http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Nicole

Gör bara de designer du vill! Känner du att du inte vill göra den där designen så skit i det. Om det dessutom tog så pass lång tid för personen att svara skulle jag bara bli ännu surare och säga ifrån. Så vore jag du så skulle jag förmodligen inte göra klart den designen...Personen i fråga får ta designen som den är eller skita i den...

2010-09-07 - 20:54:52
URL: http://nordengrim.blogg.se/
Postat av: Camilla Andersson

Svårt det där. Jag jobbar själv med folk och det är ju viktigt att kunden är nöjd, trots att dom iblan dkan vara riktigt jävla, ah jag vet inte vad. Om du ska göra om den här så skulle jg i så fall be personen ge några tankar om hu han/hon vill att den ska se ut. Eftersom han/hon uppenbarligen inte blev nöjd, även fast han/hon gav dig fria händer. Så ja, även fast det tar emot så skulle nog jag göra om den, så kunden blir nöjd.

2010-09-07 - 21:35:23
URL: http://camillalola.blogg.se/



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback