Inredningsplaner.

Just nu sitter jag och väntar på Lucas, som förövrigt borde komma vilken sekund som helst.

Jag fördriver tiden med att titta runt lite på ikea's hemsida och planera inköp. Någon som har tips på hur man kan få ett skrivbord fullt utav grejer att se mer stilrent ut? Jag har funderat på att köpa kassetlådor och sånt, men hur kul är det att ha en hylla fylld med såna, haha? Funderar på att köpa ett par stycken och sedan trycka in en plastblomma i hyllan också, för utseendets skull..

Jag vill liksom ha ordning här nu, det ser så rörigt ut överallt, jag vill ha det stilrent och snyggt!

Så inköpslistan blir:
  • Ny sänggavel - Förhoppningsvis en sådan som vi redan har, men då måste det sparas lite pengar först.
  • Skåpdörrar till bokhyllorna i varddagsrummet.
  • Kasettlådor.
  • Blommor (i massor, allt här hemma har dött ut)
  • Nya prydnadskuddar till sofforna i någon färg (röd eller ljusgrön).
  • Panelgardiner till vardagsrummet i samma färg som kuddarna.
  • Ladtopdyna/kudde, eller vad det kallas.
  • En ministol till Lucas att ha under sin klädhängare.
  • Två stora krokar i smide att ha i hallen till nycklar och väskor.
  • Lite småplock, typ ljus och sådant.
  • En lysrörslampa till diskbänken (vi har ingen)
  • En vit sänglampa till sovrummet.
Ja, och det är väl typ det. Skulle sikta på att detta går på runt 3-4000 kanske, så det får vänta ett tag, men ooh som jag längtar! Jag vill Lucas bokstaverat i vitt ovanför hans säng okså, men det har jag ingen aning om vart man får tag på, vet ni? Det ska helst vara i skrivstil.

Nu har Lucas kommit iallafall, så jag ska spinga ut och hämta honom.

Kram!

Postat av: Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ En mammas blogg

Såg nu att min kommun har vårdnadsbidrag. Om man blir godkänd på det så får man vara hemma med barnet tills han blir 3 år... Låter ju toppen i mina öron iaf... Men säkert inte i någon annans öron...



Vet inte riktigt hur jag ska ansöka om det heller, kan ju inte skriva ut blanketter osså tar det en hel månad innan man får ut pengar osv...



Men men, kanske löser sej.. Jag är jätteglad för ditt tips iaf!

2010-09-01 - 14:26:50
URL: http://jennieocholiver.blogg.se/
Postat av: Nixh

Stilrena skrivbord är svårt, men en papppärm kan du nog klämma in, burkar för smått krams i olika höjder samt en anslagstavla på väggen det gör sjukligt mycket! Jag har små gamla ljusskålar från ikea till mina småsaker här.. sen ska jag köpa pappärm till alla papper och... kolpennorna borde väll få en egen skål host Låter som vi måste bege oss ut och handla kelh poke on VI GÅR TILL MYRORNAS!

2010-09-01 - 16:54:35
URL: http://goodnightnightneverland.blogg.se/
Postat av: Classy

Ja de mesta e därifrån, jätte bra box :) Vilken vecka är du i ?



Föresten snygging så har jag en tävling just nu där du kan vinna ett nattlinne med matchande t-stringtrosa. Det ända du behöver göra är att lämna en kommentar, om det skulle vara något för dig :)

2010-09-01 - 17:43:25
URL: http://classys.blogg.se/
Postat av: FOTOGRAF Anton

jag vet ingen skärpa alls! men dock var detta de första bilderna jag la in på bloggen ;)

2010-09-01 - 18:55:11
URL: http://fotografanton.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag har ett skrivbord köpt på ikea för 900 kr , kanske inte jätte stilrent, men får plats med hur mkt som helst. Den finns inte emd på hemsidan.. men tror den heter lack eller ngt likande.

2010-09-02 - 20:02:00
Postat av: sandra

Tänkte på de om du behöver mer pengar, hur ser din framtid ut nu? vill du jobba eller plugga ? Om du nu inte skulle få vårdnadsbidrag. Det finns väl fler alternativ för någon sorts av ersättning, arbetslösersättning,ungdomsgaranti tex

2010-09-02 - 22:35:34
URL: http://chiquiitta.blogg.se/



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback