Kela ventilerar lite..


Tråkiga blombilder, men jag kan lika gärna lägga upp dom, annars hamnar dom bara i en mapp och tittas aldrig på igen.

Lucas har blivit så himla stor, hämtade honom på lekplatsen häromdagen (han var där med sin dagmamma) och han klättrade själv upp i rutschkanan och åkte ner och jag bara stod och stirrade. Jag har liksom alltid hjälpt honom med det, hållt honom i händerna, men jag antar att han växer upp nu när han ser hur de äldre barnen gör.

Det finns dock några negativa sidor med hela dagmamme-biten. Han har börjat "busa" jättemycket, visst, det gjorde han innan med, men inte alls såhär. Ska man ta på honom skorna så springer han iväg, när man äntligen får tag på honom och har satt sig ned för att knäppa skorna så börjar han oftast soarka med benen och korva sig ur greppet man har om honom. När han äter mat så slänger han den hellre omkring sig än stoppar den i munnen. Jag vet inte hur många glas dricka han bara har hällt ut på golvet för att sedan säga "men åh nääe". Phu, jag hoppas att det är en övergående fas, för vad vi än gör så ska han streta emot eller busa.

Han har även fått (vad vi förmodar är) nattskräck. Han brukar somna vid 20-21 och efter en timme kan han bara vakna och skrika helt hysteriskt. Alltsomoftast har han ögonen öppna och tittar på oss, men vi får ingen kontakt med honom och han beter sig som om han vore livrädd för något. Dessa "anfall" håller i sig i max en kvart, sen lägger han sig ner och sover igen som om ingenting hänt.. Andra kvällar kan han bara resa sig och gå iväg, förmodligen i sömnen för han kan ställa sig och bara titta liksom, mumla lite grejer och när man bär tillbaks honom till sängen så brukar han vara helt förvirrad.

Enligt en sida jag läste på om just nattskräck så är det tydligen vanligt när det händer mycket i 2-3 åringars liv. Till exempel att dom börjat på dagis eller hos dagmamma. Vi hoppas innerligt att även detta är en övergående fas.

Menmen, imorn ska vi en sväng till Bo Ohlsson och handla lite fler presenter till honom inför hans födelsedag, vi ska även till frisören imorn och finslipa hans hår lite :) Ja, och så ska vi lämna in alla våra 50-öringar (vi har jättejättemånga!).

Nu ska jag lägga mig och titta på Get Him To The Greek, har väntat i flera månader på att få se den och nu äntligen är det dags.

Natti!

Postat av: Linn (http://rumpetrollens.blogg.se/)

Fina bilder :)

2010-09-27 - 00:53:20
URL: http://rumpetrollens.blogg.se/



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback