Now I know..

Jag har länge velat fram och tillbaka angående min mammas dödsorsak, ifall jag ville veta den eller inte..

Ett tag var jag helt säker på att jag inte ville veta, jag ville bara låta allt vara och hantera det som det var istället, men nu på senare tid så har jag känt att jag kanske hade kunnat bli lite hjälpt av att veta. För det är något jag har grubblat på.. Om hon tog livet av sig eller inte? Varför i såna fall, ville hon inte komma och träffa mig och Lucas? Men nu vet jag, jag vet inte exakt, men jag vet att det inte var självförvållat.

Hon ville alltså träffa mig och Lucas, det var alltså en olyckshändelse.. Hon dog naturligt.

Inte av ålder då, hon var ju bara 44, men förmodligen av någonting sjukdomsrelaterat.. En stroke, hjärtinfarkt, blodpropp?

Nej, nu längtar jag lite tills papprena äntligen anländer i brevlådan. Så att jag kan få veta exakt och gå vidare, försöka gå vidare iallafall..

Det fanns vissa saker jag bara kunde prata om med dig, våra minnen, de som vi delade tillsammans, nu är jag den enda som minns, men vem ska komma ihåg när jag glömmer?





Postat av: emelie

För mig tog det flera år innan jag ens tänkte tanken på att fråga min mamma hur pappa tog livet av dig för 13 år sedan.



Det kändes inte relevant, han var död. Punkt.



Men när åren gick kändes det konstigt att alla mina vänner visste hur han gjort det, men inte jag.. Så då var det bara att ta ett djupt andetag och våga fråga.



Jag beklagar, återigen, sorgen. Kram.

2010-09-08 - 15:11:05
URL: http://makeitalone.blogg.se/
Postat av: Hannele - Snart 2barnsmamma

Jag beklagar över din mammas död.



Skickar kramar!



PS:

Skriv ner alla minnen med din mamma i en dagbok eller nåt. Ett tips bara, det gjorde jag när min farmor dog men tyvärr så tappade jag bort dagboken under en massa flytt osv :/

2010-09-08 - 15:17:50
URL: http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Petra

Hoppas papperna kommer snart så du kan gå vidare och sluta grubbla! Det är jobbigt att bara gå och vänta på sånt! Måste ändå vara super skönt att veta att hon dog naturligt. Under omständigheterna. :/

2010-09-08 - 16:28:49
URL: http://petras.blogg.se/
Postat av: Nixh

Skönt att du beslutat dig för att få reda på det Michaela, ovisheten tär mer på en än vad man tror. Oavsett vad papperna säger så är det din mamma, Lucas mormor och det mest rätta mot er båda är att vetat' vad som egentligen hände. Det är först när du vet som du kan börja bearbeta på riktigt och gå vidare. Hur du än känner inför det ska du veta att du alltid kan höra av dig, vilken tid som helst.

Det som hände var fel och jag önskar att du slapp genomgå det. Du är stark oavsett vad du själv tycker Kelh och glöm inte... att våga gråta är banne mig starkt det med!



ps. Bilden... är jätte fin, man ser likheten mellan er alla tre: du och din mamma, Lucas och du ♥ Ds.

2010-09-08 - 18:10:16
URL: http://goodnightneverland.blogg.se/



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback