Och jag väntar, och väntar..

.. och så väntar jag lite till.

Jag blir väldigt stressad av denna väntan. Jag vill ha mitt besked nu, omdelbums liksom. Det handlar om en såpass viktig del i mitt liv att det inte går att slappna av överhuvudtaget. Imorgon är det fredag, kommer det inte då så kommer jag klättra på väggarna i helgen.

Imorn är det föresten dags för Lucas att gå till dagmamman igen, så jag ska ta mig en liten runda med kameran och gå en ordentlig långrunda för motionens skull. Ska även införa lite nya matvanor imorn, jag och min vikt, haha.


Såhär kommer iallafall mina framtida dagar att se ut i matväg:

  • Frukost - Müsli och fil eller havregrynsgröt med äppelmos/jordgubbs sylt + 3 dl mjölk.
  • Mellanmål - En frukt.
  • Lunch - En frökuse med köttpålägg, salladsblad, gurka och en skiva ost eller två stycken knäckebröd med samma pålägg fördelat på båda. Till detta ska jag dricka en halvliter lättdryck.
  • Middag - En efterrätts-tallrik med mat uppdelad i tre delar, kolhydrater, grönt och kött. Till detta ska jag dricka den resterande lättdrycken.
  • Kvällsmat - Fruktsallad eller en lite yougurt bytta.

Under dagen ska jag försöka få i mig åtminstone en liter vatten också, så jag kommer upp i ungefär 2,5 liter vätska om dagen iallafall.

Så vad tror ni? Kommer det att fungera med lite motion? Det tror jag, eller hoppas jag, haha! Jag har ju en historia av att misslyckas med mina viktminskningsförsök, men det känns annorlunda denna gången, det känns liksom lite mer planerat. Jag har funderat och tänkt mycket och känner att detta är hälsosamt, det kommer förmodligen att gå bedrövligt sakta, men det kommer som sagt att vara en hälsosam viktnedgång i sådana fall, ju.

Nu hade jag tänkt titta lite på Gilmore Girls, om jag inte somnar det vill säga. Vi har ju även ett par andra planer i rullning just nu där vi också väntar på ett besked, alla tankar tar faktiskt på krafterna.

Hm.. Vid lite eftertanke ska jag nog be Andreas ha lite koll på Lucas så att jag kan ta mig ett långt varmt bad med en av de nya skvallertidningarna jag köpte idag, vad hade livet varit utan lite skvaller om The Beckhams och Brangelina ;) ?

Kram!

Postat av: Mahlin

Jag har inte gjort mer än att gått lite mer än 1 mil om dagen och jag har minskat något väldigt i vikt, mina leggins sitter som mjukisbyxor, sådär pösigt :) Så den här månaden ska jag inhandla kläder! :)



Jag går först till dagis vilket är ca: 1,5km fortsätter till skolan ca. 1-2km, till dagis igen 1-2km sen hem 1,5 km och sen oftast en vända ner mot stan och bara fram och tillbaka dit är 6km :)

2010-09-09 - 21:53:19
Postat av: Hannele - Snart 2barnsmamma

Vad äre för skvallertidningar du läser ? :P nyfiken sörru ^^

2010-09-09 - 22:12:33
URL: http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Emma

Nej, det har jag inte gjort. Jag pratade med henne en annan gång om vad jag kände. Kommer inte ihåg riktigt vad. Men minns att hon vart arg på mig och att hon beklagade över att hon var en dålig mamma och hotade med att ta livet av sig.



Jag har pratat med BUP en gång i tiden. Är för mig att jag pratade lite om/med henne och hon var med. Hon satt och grät och BUPmänniskan tyckte synd om henne och sen när vi kom hem så fick jag skit. Så om vi ska prata med nån annan så kommer det sluta likadant.

2010-09-10 - 08:30:55
URL: http://emmaelisabets.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har en soppdiet på min gamla blogg. Två personer som jag känner provade den. En gick ner 3 kg på 6 dagar tror jag att det var och den andra förlorade 4-6 kg på 6 eller 7 dagar. Verkar vara för bra för att vara sant, men ju mer man äter av soppan ju mer går man ner. Som det stod iallafall.

2010-09-10 - 10:39:40



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback