Why she died..

Jag smakar på orden dubbelsidig lunginflammation och bitchslapar mig själv för att jag trodde att hon simulantiserade sin hosta sista gången vi någonsin pratade i telefonen.

Hon dog av lunginflammationen, precis som Brittany Murphy. Det känns så overkligt, det fanns ju ett bot.. Hade hon bara gått till doktorn så hade hon kanske levt nu. Jag vet att det inte är lönt att spekulera, men jag kan inte låta bli. Det stod även att hennes övervikt eventuellt hade förvärrat lunginflammationen och att det var därför hon dog.

Jag känner skuld, det gör jag.. Av många anledningar. Jag har fortfarande inte kommit ur overklighetsfasen och kan ibland komma på mig själv med att planera en framtid med henne som inte finns.

Livet är inte rättvist, jag har accepterat det, men detta var nog en av de största orättvisorna någonsin.. Varför just min mamma, efter allt min familj gått igenom, när allting äntligen började gå åt rätt håll.. Varför? En mamma till fyra döttrar varav en av dom förmodligen inte ens kommer att minnas henne.

Min mamma, min älskade mamma.

Detta är jobbigt, jag tycker verkligen det även om det inte är något jag visar..

:(

Postat av: emelie

Såklart det är jobbigt Kela! Och det är inga som helst konstigheter med det. Din mamma har dött, ingen förväntar sig att du ska tycka att det är enkelt eller att det överhuvudtaget ska vara enkelt. Sorg och död ÄR jobbigt.



Och man får vara ledsen, förtvivlad, förvirrad och allting däremellan. Man får det. Man ska bara lära sig att det är okej.



Ännu en gång beklagar jag sorgen och skickar en stor, stor kram!

2010-09-25 - 01:19:27
URL: http://makeitalone.blogg.se/
Postat av: Sofia

Usch då.. :(

2010-09-25 - 14:19:43
URL: http://ssofiayouknow.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tycker så synd om dej, er! Detta är något man inte ens önskar sin värsta fiende. =(



Beklagar verkligen! =( KRAM!

2010-09-27 - 17:30:21
Postat av: pubes

sv: ja det är ju det. "synliga" slingor som det var innan är det värsta jag vet, så därför var jag inte nöjd när jag fick det.



usch, lät hemskt :(

2010-09-27 - 21:11:00
URL: http://pubes.blogg.se/



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback