Mina nyårslöften, har jag lyckats hitills?

Här finns listan jag skrev i December.
  • Färga håret rött.
  • Klippa en helt ny frisyr.
  • Gå ner i vikt.
  • Gå upp klockan tidigt på morgonen varje dag.
  • Träffa nya människor.
  • Få till ordentliga motionsvanor, vardagsmotion.
  • Börja äta frukost innan klockan tolv..
  • Införa städdag 2 gånger i veckan.
  • Minska mitt datasittande med 50%.
  • Börja läsa böcker igen.
Jag stryker komma igång med körningen, pierca läppen, söka till idol och köpa en extern blixt till kameran, de är helt enkelt inte aktuella längre.

Så hur har det gått med de andra på listan? Det har faktiskt gått rätt bra, läsningen är det jag lyckats bäst med :) Jag har gått från att läsa i princip ingenting, till att läsa ungefär 4-5 böcker i månaden. Det är något jag är riktigt stolt över faktiskt. Detta har automatiskt fått mig att minska mitt datorsittande, då jag istället prioriterar läsningen.

Jag har färgat mitt hår rött, men ska snart färga det mörkbrunt igen och låta det vila. Blekningen jag gjorde innan jag färgade det rött slet något extremt på mitt hår så det ser ut som sju svåra år nu när den röda färgen nästan försvunnit helt. Detta kommer nog dessutom medföra att jag får klippa en lite kortare frisyr, så där slog vi två flugor i en smäll.

Jag gick ner i vikt de första 3 månaderna av året ungefär, 10kg tappade jag. Sedan tappade jag lusten och gick upp 5kg igen, men tränar och försöker äta rätt nu igen så jag hoppas på att tappa några kilon till innan året är slut. Varddagsmotionen fungerar hur bra som helst när jag lämnar Lucas hos dagmamman på morgonen. Samma gäller att gå upp tidigt på morgonen. Nu när Lucas är hemma så sover vi länge och jag går därför inte min morgonpromenad, men snart blir det ändring på det igen :)

Jag har träffat nya människor också och infört städdag, så hitills har jag faktiskt lyckats rätt bra med mina löften.

Men nu börjar det åska massa här så jag ska slå igen datorn och lägga mig med boken "Oskuldens tid" :)

Night.


Postat av: Hannele - mamma till två prinsar

Svar:

Tack, det hopas jag med! Ah hur länge kände du så här som jag gör? är så klart nyfiken av mig somvanligt :)

2011-08-09 - 23:44:51
URL: http://minbebis.com/blogg/mammah89/
Postat av: Hannele - mamma till två prinsar

Svar:

Ah okej då förstår jag...skönt att tabletterna funkar så slipper du ha ångest :)

2011-08-10 - 18:05:41
URL: http://minbebis.com/blogg/mammah89/



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback