Inredningsdrömmar...

Jag har alltid inspirerats av filmer och tv-serier, när det gäller det mesta faktiskt. Mest av allt så inspireras jag dock stilmässigt, både kläder och inredning. Det första jag lägger märke till när jag ser en film är miljön, i synnerhet inredningen i hemmen. Jag tror förövrigt att det är därför som jag är så kär i romantiska komedier och mysiga CW serier, de har oftast lagt ner mycket energi på miljön och fått den att se romantisk ut. Det är iallafall där jag har funnit min stil och nej, helt ärligt så är det inte min stil bara för att det råkar vara rätt inne att inreda så just nu, den här stilen har hängt med mig sen jag var liten.

Jag är olik de flesta inredningsmänniskorna i Sverige och gillar den amerikanska inredningsstilen där det är massa saker överallt. Det ska vara mycket av allt helt enkelt. Samtidigt så gillar jag gamla snirkliga möbler och tja, saker som är gamla i allmänhet. Dessvärre så får man ju inte tapetsera sin lägenhet som man vill när man hyr, men drömma kan man alltid. Pengar är ju också en liten käpp i hjulet eftersom gamla snirkliga möbler är sjukt dyra.

Nedan kommer jag att visa lite av min stil och hur jag skulle vilja att min lägenhet såg ut egentligen.




 

Som ni ser själva så är det mycket av allt. Det är mönstrade tapeter, mönstrade möbler, färger, blommor, många lampor, mattor, bord och saker i allmänhet, men jag älskar det! Sovrummet är nog det enda rummet i min lägenhet som någorlunda kommer hålla sig till min stil. De andra rummen får komma allteftersom.

 

Det som fascinerar mig mest med den amerikanska inredningsstilen är dock att de alltid tycks ha såna fantastiska säng-gavlar (åtminstone i filmer). Jag vet inte hur många gånger jag har suttit och blivit förälskad i en "filmsäng" med sänghimmel och hög gavel vid huvudändan, så himla fint. De tycks även vara experter på att placera ut tavlor och göra sina hem mysiga, vilket jag aldrig tycks lyckas med hur mycket jag än försöker. Nåväl, någon gång ska jag ha ett gammalt skruttigt, men vackert hus, som jag kan inreda precis såhär.

 

Vad har ni för inredningsstil?





namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback