The lady in black.

Den svartklädda damen från filmen "Skruvens Vridning" var en av mina största farhågor som liten. Jag råkade av misstag se filmen som 7-åring och den där rysande rädslan för henne finns fortfarande kvar till viss del. Den bild som verkligen sitter fastklistrad på min näthinna är bilden av henne ståendes i vassen, stirrandes med sin tomma, döda blick, den kan ge mig krypningar än idag.

Jag har faktiskt inte sett filmen sen jag såg den som 7-åring. Jag minns bara att jag tyckte den var otroligt läskig och väldigt intensiv. Filmen är baserad på en bok skriven av den kända skräckförfattaren Henry James och jag har boken ståendes i bokhyllan, men jag vågar inte läsa den. Jag är helt säker på att den enbart kommer att vara löjlig om jag läser den nu, jag tror det är delvis därför jag undviker att göra det. Det kan vara lite härligt att hålla fast vid en rädsla sådär. Om jag läser boken och inte finner den läskig, så har jag ju för all framtid förstört ett starkt intensivt minne.. :)

Nåväl, detta är min tolkning av henne, den svartklädda damen, originalet finns att se på den här bilden.




namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback