Julkalendern, det bästa med julen?

Ja, det var iallafall det tills för ett par år sedan... Tänkte lista mina favoriter, eller de som jag minns allra bäst att jag gillade:
  • Mysteriet på greveholm
  • Sunes jul
  • Jul i kapärnaum
  • När karusellerna sover
  • Kaspar i nudådalen
  • Pettson och Findus - Julmaskinen
  • Jul i mumindalen
  • Julens hjältar
  • Dieselråttor och sjömansmöss
  • Ronny och Julia
Jag har sett nästan alla julkalendrar, men dessa är de jag gillat bäst och kommer ihåg bäst :) årets julkalender verkar bara vara ren skit så funderar på att köpa en av dessa klassiker och kolla på varje dag istället... Julkalendrarna var bättre förr, det är bara ren fakta och jag fattar inte varför svt inte lyckas snappa upp det?! Sorgligt. Hoppas det blir bättre tills Tut kommer upp i "titta på julkalendern" åldern, annars vet jag inte vad jag tar mig till... Får väl visa honom alla gamla eller nåt!

Jaja, ni kan ju joina gruppen "visst var julkalendrarna bättre förr" på facebook, där funderar man starkt på att kontakta svt och fråga vad de sysslar med.

Puss.

Postat av: Trasdockan

Mysteriet på greveholm slår allt, resten har jag knappt något minne av. Satt som ett frågetecken och tittade på dem du skrivit upp tills ronny och julia... DEN KÄNDE JAG IGEN men de andra... nepp. Har aldrigt gillat julkalendrarna så värst mycket, eller så kan vi ju skylla det på minnesluckor x')

2009-11-13 - 12:43:07
URL: http://nicciesphoto.blogg.se/
Postat av: Trasdockan

Kanske D: Jag vet inte, jag minns inte.

2009-11-13 - 22:13:18
URL: http://nicciesphoto.blogg.se/
Postat av: Emma - Stolt Moster och snart Gudmor till Wilma

Mysteriet på greveholm var bäst och ronny och julia var så söta!

2009-11-14 - 21:56:02
URL: http://kaarleksbarnet.blogg.se/



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback