Voff voff!

I verkligheten är jag lite rädd för hundar, om de inte är väldigt lugna, men när jag ser filmer som handlar om hundar så bara gråter jag. Ikväll var det dags igen och jag tittade på "Hachiko - A dog's story.." och för att vara ärlig så grät jag nog halva filmen. Filmen var baserad på en sann berättelse om hund som hette just Hachiko och handlade om en extremt lojal hund vars husse avled en dag på jobbet. Hachiko hade då följt sin husse till jobbet varje morgon och mött honom när han kom hem i två års tid.. Men denna dagen kom husse inte hem och Hachiko fortsatte att vänta på sin husse på samma ställe varje dag i 10 år. Riktigt sorgligt och samtidigt så fantastiskt.

Hundar är fantastiska. Det finns inget annat djur som älskar en så som hundar gör. Hundar älskar dig för den du är, dom skiter fullkomligt i hur du ser ut och hunden är nog den mest lojala vännen du någonsin kan hitta.

En dag ska jag skaffa en hund och jag ser fram emot den dagen enormt mycket. Jag har ingen aning om vad jag vill ha för ras, men en schäfer är inte helt fel.. Inte en "varghund" heller, såna hundar är förövrigt väldigt vackra. Ja, det blir något att fundera på, för det lär dröja ett par år innan det händer.

 

En annan sorglig film om en hund är "Marley och jag", där man får följa hela Marley's liv, vid gott och ont och från början till slut. Grät nog lika mycket när jag såg den.. Jag rekomenderar båda filmerna starkt. Det är filmer som får en att tänka till lite grann, och sånt gillar de flesta :)

Minns också filmen "Min hund Skip" från när jag var liten, fick den i födelsedagspresent när jag fyllde 9 år tror jag. Men det var också en sån film som jag grät en massa till när jag såg. Dock så var det en herrans massa år sedan jag såg den sist nu, kanske borde hitta den på dvd och se den igen.. ? Det tål att tänkas på minsann.

 

Nä, nu ska jag minsann byta örngott på min genomblöta kudde, tvätta ansiktet och somna till älskade Buffy.

Natti!


Postat av: Elin - mamma till Adam

det blir superbra! :) Hur gör vi?:)

2010-04-04 - 07:20:15
URL: http://lundevallll.blogg.se/
Postat av: Petra ♥

Ja klart du får länka mig! :) Hoppas du har en glad påsk! :)

2010-04-04 - 11:52:44
URL: http://petras.blogg.se/
Postat av: Colebear

Hundar ÄR läskiga tycker jag och har ändå växt upp med dem. Just de raserna du är inne på är dem som är mest skrämmande x') Haha och de kräver mycket arbete ska man tänka på, typ promenad x timmar per dag och liknande. Tacka vet jag Shar pei ♥ de är massa fina och gulliga, inte sådana mini parishilton hund sak >8]

2010-04-04 - 12:25:44
URL: http://goodnightneverland.blogg.se/
Postat av: Emma

rottweiler och golden retriver är fina hundar=) en golden retriver tänker jag skaffa i framtiden.

2010-04-04 - 14:32:28
URL: http://kaarleksbarnet.blogg.se/
Postat av: Emma

Hehe så sant. En del tror rottweilers är aggressiva och det finns dom som är det. Min pojkvän har en rottweiler och när vi är ute med henne så är folk rädda för henne även fast hon är världens snällaste hund. Hon är till och med blyg för dom och är hur lugn som helst. Även fast min pojkväns föräldrar är helt dumma i huvudet och hon växte upp med dom. Pappan dricker och mamman slog hunden och ändå är hon inte aggressiv ett dugg. Men nu bor han i egen lägenhet med hunden.



Hehe det har jag också alltid sagt. Dom är så fina.

2010-04-04 - 15:55:11
URL: http://kaarleksbarnet.blogg.se/
Postat av: Jennie

Den filmen vill jag se! =)

2010-04-05 - 12:32:06
URL: http://unreal.blogg.se/
Postat av: Frida

Tyckte Marley and me var dålig, men visst var den fin. Vet inte om jag vill se Hachiko, skulle garanterat grina som fan om det är en sorglig historia om en hund D:



Hundar är det bästa som finns. Så vackra och goda och så sjukt lätta att älska :)

2010-04-05 - 22:37:39
URL: http://varldsherravalde.blogg.se/



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback