Angående inläggen om barnmisshandel!

Igår stötte jag för andra gången på ett av mina inlägg om barnmisshandel på en blogg utan en länk till min blogg, därför vill jag bara informera om vissa saker.

Det är helt okej att ni kopierar inläggen och har dom på er blogg, det är meningen att budskapet ska spridas, men om ni använder inläggen på er blogg så vill jag att ni tydligt länkar till min.

Jag lägger ner massor av tid på att ta reda på fakta, hitta bilder och sammanställa texter. Inlägget om "Baby P" verkar vara mest populärt att "sno" och det tog mig runt 2 timmar att göra, alltså känns det inte så himla roligt när någon annan tar allt mitt arbete och sen tar "äran" för det. Jag tror till och med, om jag inte helt misstar mig att jag har copyright-rätt på de delar av texterna jag skapat själv och inte översatt.

Du får citera upphovsrättsskyddat material utan att fråga. Då ska det handla om just citat, alltså ett fåtal meningar eller något stycke och där du anger källa. Det är sällan motiverat att kopiera hela sidor.


Du kan även få tillstånd av den som skrivit texten/fotat bilderna/skapat videon (etc) att använda det på andra sätt. En författare kan till exempel ge dig tillstånd att sprida materialet om du vill, eller att kopiera hela sidor. Då måste du förstås fråga först.

Förövrigt så kommer inte berättelserna komma speciellt regelbundet, de kommer när jag har tid helt enkelt. Jag har dock två stycken inlägg på gång nu som kommer publiceras om några dagar med någon dags mellanrum :)

Jag är glad att det hela har fått sån uppmärksamhet dock, keep on spreading the word!

Kram!


Postat av: sally

jätte fin blogg, följas via bloglovin?<3

2011-08-11 - 13:39:06
URL: http://sallihansen.blogg.se/



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback