Stronger than yesterday.

Ida om Pay the price for your betrayal:
Sorglig sång. Hoppas att du inte har självmordstankar. Du har inte ens vuxit färdigt än, jag har hört att hjärnan växer tills man är 24 eller 25 eller nåt så om du skulle fundera på att dö så vänta åtminstone tills du har vuxit färdigt så att du får veta vem du skulle ha blivit.

Svar:
Ville bara påpeka att jag inte har självmordtankar, har faktiskt aldrig reflekterat över att låten förmodligen handlar om just det.

Jag hade dock en period i början av hela separationsfasen där jag nästan la in mig på psyket för jag var uppriktigt rädd för mig själv och hur dåligt jag mådde. Satt och läste en massa om folk som blivit inlagda och jag satt och läste en massa om smärtfria sätt att ta livet av sig.

Jag kunde inte ens känna att Lucas var en anledning för mig att leva. Allting var helt svart. Jag kände mig som en börda och jag var helt övertygad om att alla skulle ha det bättre utan mig. Jag hade så mycket ångest att jag spydde och jag kunde bara sitta och stirra ut i luften med tårarna rinnandes. Innan dessa upplevelserna så tyckte jag att självmord var det dummaste man kunde göra mot sig själv och sin omgivning. Nu i efterhand har jag förstått att man faktiskt kan må så psykiskt dåligt och när man mår på det viset så vill man ingenting annat än att antingen bli bra utan att behöva kämpa eller att försvinna bort från allt och aldrig känna någonting någonsin igen. Jag kände att jag hade kämpat och inte orkade mer. Jag ville inte förlora ännu en familj, ännu en person som betydde allt för mig, ännu ett liv som jag byggt upp. Allt jag såg framför mig var ett berg i samma storlek som mount everest som jag skulle behöva bestiga för att må bra igen och jag hade ingen ork.

Det är omöjligt att som utomstående verkligen sätta sig in i och förstå dessa tankarna, speciellt om man inte har några egna erfarenheter av att vara självmordsbenägen.

Det är en himla tur att jag faktiskt för första gången i mitt liv har en riktig familj som bryr sig om mig och som hjälpte mig komma på fötter igen. Det var vad som krävdes för att jag skulle hitta tillbaks till ytan igen, att någon stannade kvar och visade mig att alla mina mardrömmar inte besannades bara för att en av dom gjorde det.

Detta är någonting jag skäms otroligt mycket över, men samtidigt så vet jag att mina tankegångar var helt naturliga i sammanhanget.

Postat av: Jessica

Hej! Jag undrar på om du gör gratis designer? :)

2011-02-21 - 15:36:27
URL: http://minstorstaforsta.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan :)

Jo jag har redan en design på väg till min Rihanna blogg, men jag skulle gärna vilja ha en till min Sandra Bullock blogg :)



den heter sandrabullock.blogg.se

2011-02-26 - 00:06:21
URL: http://rihannasweden.tk
Postat av: Demi Lovato Sweden

Hej jag undrar om du gör gratis design? :) Jag skulle verkligen behöva en eftersom att min blogg är nystartad.

2011-02-26 - 19:27:19
URL: http://demisweden.blogg.se/
Postat av: julia

Hej, din blogg är grym. Jag undrar ifall du kan göra en bloggdesign till mig? Jag blev överlycklig för minsta lilla eftersom att min blogg ser ut som skit. Helst gratis ifall det går. Tacksam för svar! :)

2011-02-27 - 21:14:08
URL: http://juliajohhansson.blogg.se/
Postat av: emily

Hejsan fick en kommentar på min blogg om att du gör bloggdesigners för en billig peng. Undrar om du har tid och lust att hjälpa mig att göra en? :) kram

2011-02-27 - 21:20:03
URL: http://emilyviktoria.blogg.se/
Postat av: Demi Lovato Sweden

SV: jag är ju en fanblogg :D har till och med ett eget fotogalleri! :)

2011-02-28 - 22:10:59
URL: http://demisweden.blogg.se/
Postat av: Demi Lovato Sweden

SV: jag skickade ett mail till [email protected] men det gick inte,hotmail.com sa att den mailen inte fanns :S

2011-02-28 - 22:47:06
URL: http://demisweden.blogg.se/



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback