Transformers 3 - Dark of the moon!

Jag älskar Transformers filmerna och har gjort enda sedan jag såg den första filmen för 4 år sedan. Jag gillar att dom lyckas hålla uppe spänningen i 2,5 timme och att man kan se filmen flera gånger och var gång tycka den är lika spännande för man upptäcker nya saker man inte lagt märke till innan. Jag fullkomligen älskar dom små inslagen av humor, relationen mellan BumbleBee och Sam och ja, allt filmerna har att erbjuda helt enkelt.

Därför var den senaste filmen inget undantag utan jag tyckte om den lika mycket som de andra filmerna. Jag hör dock till den skaran som saknade Megan Fox, för skådespelerskan de ersatt henne med var bland de sämsta jag någonsin sett (ever).

Innan jag berättar lite om handligen så måste jag påtala effekterna som i 3D var bland det häftigaste jag sett i filmväg. Jag satt som hypnotiserad när de ändrade skepnad från snygga motorfordon till Autobots.

Så handligen.. Som vanligt så handlar filmen och kriget mellan Autobots och Deceptiocons. Sam är såklart också med och tillskillnad från de tidigare filmerna, där han gick i skolan så letar han nu jobb. Han har en ny flickvän också, Carly som då självklart ersätter Michaela (Megan Fox, sadface). Det är svårt att beskriva handlingen med få ord och jag vill inte säga för mycket, så jag väljer att kopiera beskrivningen av filmen som finns på SF:

Då Decepticons såg ut att förlora kriget mot Autobotsskickade de ett skepp mot jorden med ett innehåll som skulle rädda deras ras. De amerikanska astronauter som upptäckte det kraschade skeppet på månen tystade ner händelsen i vad de trodde var mänsklighetens intresse. Men när hemligheten läcker ut vaknar den slumrande fienden och kriget mellan Autobots och Decepticons kan plötsligt få en helt annan utgång.

Det är en bra film. Gillade man dom andra Transformers filmerna så kommer man att gilla den här. Har man inte sett Transformers alls så tycker jag att man ska göra det, dom handlar inte bara om robotar utan man får ju även följa Sam som är en helt vanlig kille, åtminstone innan han köper en bil som råkar vara en Autobot, höhö.

Well, den får poäng för allt, bild, soundtrack, handling och så vidare.

5/5+





namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback