Snygga seriebabes!

Jag snor en idé från Seriedrottningen och skapar en lista om snygga seriebabes, det vill säga, dom snyggaste tjejerna inom serievärlden. Jag satt länge och klurade och funderade på vilka jag skulle ha med och när jag var klar med listan insåg jag att alla såg likadana ut, så jag fick fundera lite till. De på listan nedan är fortfarande ganska lika varandra, men jag försökte variera utseendet lite. Det lär förövrigt märkas att jag inte är något större fan av blondiner, haha. Jag kör alla mina i samma inlägg till skillnad från Seriedrottningen som presenterade sina i enskilda inlägg.

Here we go!


5. Michelle Trachtenberg

På femte plats har vi Buffy's lillasyster Dawn och den manipulerande bitchen Georgina i Gossip Girl. Hon har väldigt unikt utseende. Jag vet inte riktigt vad det är med hennes utseende som tilltalar mig, för hon har (faktiskt) en ganska klumpig kroppstyp, men hon har grymt fina ansikte. Jag har förövrigt en "typ" också (tydligen) långt brunt/svart hår, blåa eller gröna ögon, markerade ögonbryn och söta ansikten is the way to go, enligt mig..



4. Leighton Meester

Leighton Meester är däremot inte speciellt fotogenisk (det var väldigt svårt att hitta bra bilder på henne..), jag tycker hon ser väldigt annorlunda ut när hon spelar Blair Waldorf i Gossip Girl. Hon är iallafall väldigt vacker, men får minuspoäng för sina kanintänder (jag är helt besatt av raka, vita hollywood tänder, när jag ser folk ute så tittar jag ALLTID på deras tänder först, fina tänder förbättrar hela utseendet, imo). Jag älskar dock hennes smilgropar och rådjursögon, såna vill jag också ha!



3. Willa Holland

På tredje plats kommer Willa Holland som spelar elaka Agnes (Little J's modellkompis) i Gossip Girl och Marissa Cooper's lillasyster Caitlin i The O.C. Hon är ursprungligen modell och det synns för hon är otroligt fotogenisk. Hon följer ju dessutom beskrivningen av min "typ", det vill säga, långt mörkt hår, gröna ögon, markerade ögonbryn och sött ansikte, haha.



2. Lucy Hale

På andra plats ligger Lucy Hale som spelar Aria i serien Pretty Little Liars. Hon har så otroligt vackert ansikte. Det finns inte direkt så mycket att skriva, för även hon ser ut som min "typ". Jag tycker förövrigt att Aria i Pretty Little Liars har grymt snygg klädstil och varje gång jag ser henne så tänker jag "sååå vill jag också klä mig". Hon har förövrigt den mest perfekta kroppen av alla på listan (enligt mig). Jag föredrar tjejer som är petite (Emily Browning från Sucker Punch har min drömkropp). Det kanske beror på att jag själv är ganska så liten och kort?



1. Jaime Ray Newman

På första plats kommer Jaime Ray Newman spelar en av huvudrollerna i serien Eastwick och har gästspelat l i både Life Unexpected och Veronica Mars. Äntligen någonting annorlunda på listan, haha! Hon är en sån där klassisk skönhet. Naturligt rödhårig, blek porslinshy och vackra ansiktsdrag (jag sitter allvarligt och kokar av avund). Hon verkar även ha en väldigt varm och mysig personlighet om man tittar på intervjuer med henne. Perfekt helt enkelt.


Hur hade er lista sett ut? :)

Jag ska göra en lista med seriehunkar också, har redan börjat klura på den faktiskt.

Nu ska jag preparera mig med bedövande halstabletter och försöka få i mig lite yougurt. Har inte ätit något alls på två dagar på grund av den dumma förkylningen jag drabbats av, inte för att jag har någon vidare matlust, men magen kurrar, så den är hungrig.

Bye.

Postat av: Ida

Åååh Michelle Trachtenberg är sååå vacker!

2011-07-12 - 18:23:40
URL: http://frandagett.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Du har en thing för brunetter! Så Jaime har varit med i "Veronica Mars"...det var därför hon verkade så bekant!



Och håller med om Leighton Meester, hon är inte så fotogenic. Tusen gånger bättre i rörelse, det är alltid svårt att hitta bilder som gör henne rättvisa.



Bra val! :)

2011-07-15 - 06:32:09
URL: http://seriedrottningen.se



namn:
vip?

mail-adress: (publiceras ej)


hemsida/bloggadress:


kommentar:


Trackback